Alla inlägg den 20 januari 2009

Av Eleonor Gotthardsson - 20 januari 2009 12:38

Nu känner jag faktiskt att det snart får börja vara lite roligare väder här!! Vart lägger man in den beställningen?? Tycker det är så mörkt och trist just nu och det är hopplöst att ta sig ur sängen innan jag snozat minst 3-4 gånger! Det innebär ju i sin tur då att jag får köra rally på morgonen mellan köket, sovrummet och garderoben! Brukar i och för sig hinna, men jag hatar att stressa och jäkta! Det är å andra sidan ingen jättepanik om jag skulle komma in senare, då jag har en jäkla massa timmar som jag kan nyttja och flexa på. Men jag är rätt snål om dom - kan vara bra att ha sen....Men min tidsbank bara växer för varje månad, så jag borde faktiskt nyttja lite...bara för åtgångens skull - när jag KAN ta ut det!


I morgon ska jag på må-bra-party! Har ingen aning om vad det är, grannen E har bjudit med mig, så det blir en ny upplevelse. Dessutom är jag och M bjudna hem till F efter dagis i morgon så de ska få leka lite efter förskolan också.


I dag har jag tänkt rätt mycket på livet och döden, tänkte då på N, som för en vecka sedan drygt förlorade sin fru i cancer. Hon var inte ens 35 år gammal....Dessutom har de en liten dotter som är 7, som nu alltså är utan sin mamma....Usch, denna j-la sjukdom som tar så många liv!?!?


Dessutom så har en kille jag känner kört sin skoter genom isen före jul, de hittade honom i helgen...även han har sambo och 2 barn. Livet är inte rättvist alla dagar....Man ska vara sååå tacksam över det man har och att man faktiskt just idag, i alla fall är frisk och mår bra! Att man har sin familj och att alla i den mår bra och är friska! Det är så lätt att bara ta allt så självklart, men det är inte självklart för alla!


Var rädda om varann och er själva!


Kram E

Ovido - Quiz & Flashcards