Direktlänk till inlägg 30 maj 2012

Gummibjörn...

Av Eleonor Gotthardsson - 30 maj 2012 20:30

 .....Har ni sett reklamen med mamman som har sina barn i bilen som sjunger "Gummibjörn"?? Det får mig osökt att tänka på när vi satt med våra småloppor i bilen på väg hem mot Stockholm från Sälen och M & A satt och sjöng denna (dock bara refrängen) högre och högre och högre...  M satt mellan dessa två skön-sjungande barn och till slut fick han tuppjucket och sjöng högre än M & A ett par gånger och trodde kanske att de små skulle ge sig, men tji fick han!! Dom tyckte bara det var ännu roligare och fortsatte! Heeeela vägen till Stockholm! Till slut låg jag dubbelvikt på golvet i framsätet och skrattade hysteriskt, det var sååå galet och sjukt - sånt som man bara ser på film - ja, som reklamen typ! Det var vi!!  


I helgen hade vi 6-års kalas för våran stora tjej! Det var inte mindre än 24 galna 5-6 åringar här och vi körde järnet i 2 timmar med dansstopp... Det var ett superlyckat kalas och M somnade ovaggad på fredagkväll.



 Lördag morgon dök svärmor och svärfar upp och vi hade en jättemysig dag tillsammans. Söndagen tillbringade vi på båten - blev bryggsegling då vi haft lite problems med strömförsörjningen, så vi vågade oss inte riktigt ut. Men det var precis lika mysigt ändå.. Solen sken och vi bara njöt av dagen, solen och att vi har möjligheten att vara tillsammans. Det är inte så självklart...Ibland får jag så ont i hjärtat när jag tänker på de som förlorat någon nära...de som skulle ge ALLT för att få en liten, liten stund tillsammans med sina älskade som inte längre finns i livet...


Näe, var rädda om varann - kom ihåg att ta hand om de människorna som betyder något för dig! Det är inte självklart att de finns där imorgon....


Så mycket kärlek till min älskade familj och de övriga runt omkring, ni vet vilka ni är! Tack för att ni finns! Älskar er, även om jag inte säger det nog ofta...


Kram E





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor Gotthardsson - 13 december 2013 20:25

Nja, kanske inte helt....men i veckan träffade jag fina J och hon nämnde just att jag inte bloggade längre....Ja, kanske dags att ta upp den (o)vanan igen?! Kör idag, men vi får se vari vi landar.   Massor av vatten har runnit under mina broar, m...

Av Eleonor Gotthardsson - 8 april 2013 22:14

Det var välda länge sedan jag la in några ord här, men nu kände jag att andan föll på...   Vi är nyss hemkomna från en fantastisk vecka i Sälen med underbar skidåkning, goväder och himla mysigt sällskap! Hela veckan var över förväntan och ny veck...

Av Eleonor Gotthardsson - 16 oktober 2012 22:20

Livet rusar som vanligt på i 190 och vi hinner knappt med att stiga upp innan vi ska gå och lägga oss...Jag trodde i mitt stilla sinne att när sommaren var över, jag landat i mitt nya jobb och vardagen börjar ramla på plats, att det skulle bli lite m...

Av Eleonor Gotthardsson - 26 september 2012 20:19

Ja, det är vad det här inlägget ska handla om...Ibland glömmer jag bort det. Jag glömmer bort vilket fantastiskt liv jag har egentligen....Jag har inget att gnälla över egentligen, men jag gör det ändå. Jag gnäller över att jag är trött, lite ont i h...

Av Eleonor Gotthardsson - 24 september 2012 20:46

Jag och min äkta hälft behöver ha ett gemensamt projekt på G mest hela tiden. Då mår vi som bäst! Nu har vi börjat ta tag i nästa....Vi funderar på att bygga ett nytt hus...hus nummer 2. I samma område, inte så jättelångt från där vi bor, men ett nyt...

Ovido - Quiz & Flashcards