Alla inlägg den 5 januari 2009

Av Eleonor Gotthardsson - 5 januari 2009 21:04

..har vi vart och kollat på! Lika bra som 1:an faktiskt. Barnen satt som ljus nästan hela tiden, och det är ett bra betyg. Dock blev det ju rätt sent för lilla M, som när vi kom ut ur salongen tyckte att hon ville åka karusell. När det inte blev så, startade hon! Hon är helt fantastiks den lilla tösen! När något går henne emot, kan hon verkligen konsten att tjura och härja - en riktig Drama-Queen! Nå, till slut kom vi oss hem från Heron och då var allt bra igen....Men jag bävar verkligen för nu när vardagen kommer igen - de här busarna har verkligen vänt på dygnet (vem har inte det??) Tur i alla fall att det bara är 2,5 dag för dem. (Å för mig...;0))


Nu ska jag bara softa i soffan resten av kvällen....känns riktigt nice att bara vara......


Kram E



Av Eleonor Gotthardsson - 5 januari 2009 11:09

Trots vårt tidiga sänggående igår är jag helt död!!! Dottern och jag har vart uppe och härjat 4 (!!) ggr inatt. Hon har sk nattskräck (säger dom på BVC i alla fall) och vaknar och är helt hysterisk!!! Det tar ungefär 20 minuter att lugna henne och ungefär lika länge till att lugna mig.....Man blir lätt uppstressad när man har en liten skräckslagen tjej i famnen som stirrar in i väggen och bara vrål-skriker! Varje gång och vaknar är jag alltså uppe MINST 40 minuter.....

Jag har dessutom en man som sover HÅRT!! Man kan kasta in en handgranat under sängen och han vaknar verkligen inte!! Så dessa underbara nattpass är helt mina egna ;0))


Hur som helst, när jag då äääääntligen somnat om den där sista gången - vaknar jag av en telefon j-vl som larmar!! Mannens!!! Tror ni jag var måttligt irro då??? (Jupps, det var jag!!) Hur som helst, jag steg upp och stängde av den - nära att kasta den i väggen, men jag kunde behärska mig faktiskt...Märkligt?!?  Gick isäng igen...då var klockan halv 6 tror jag....somnade om vid halv 7 och sen ringde mannens klocka....som jag tidigare berättat tar det en stund innan han vaknar till, så jag vaknade såklart före honom! Nå, jag sparkade liv i honom och tror bestämt jag skällde lite också....Filåt mannen!! :0(( Men jag var inte så överlycklig att bli väckt igen just då....))


Har nu dessutom upptäckt att jag bara har idag och imorgon kvar, sen är det ju dagis och jobb igen....Stackars mina små-grisar...dom som har sovit länge och vi har bara myyyyyyst så länge på mornarna, nu ska vi väcka upp dem och iväg på dagis!


Trots att jag verkligen gillar mitt jobb, så hatar jag verkligen vardagar!!!


Kram E


Ovido - Quiz & Flashcards