Alla inlägg under februari 2009

Av Eleonor Gotthardsson - 28 februari 2009 11:34

...var det tänkt att jag skulle ha, men dottern hade andra planer! Förstår inte hur hon är så mammig! Det är helt fantastiskt. Hon vill verkligen inte vara uppe utan mig, utan då kommer hon in och står och tittar på mig...klockan 7.45 insåg jag att det inte var nån idé att försöka sova mer, så då steg jag upp.


Vi har hunnit vara iväg och handlat, käkat lunch och nu ska vi kolla in en av de nya filmerna vi köpte i går. I dag blir det "Ants"....


Jag är lite nojig över min intervju på måndag...det är verkligen ett sånt jobb jag kan tänka mig...


Men jag känner mig lite taskig också - min chef sa just att de verkligen behöver mig till sista april...Jag vet ju att det blir himla kruxigt för dem om jag går tidigare. Men å andra sidan - jag måste ju se till så det funkar för mig i första hand just nu. Äh, man är ju som ett mähä - jag har ju för f-n fått sparken - varför ska jag bry mig????


I kväll blir det en lugn och stilla hemmakväll framför tvn och melodifestivalen. M är inte riktigt kry och A har en eländig hosta, så det känns som dom behöver den här helgen och bara samla krafter och piggna på sig.


På tisdag kommer största sonen och en kompis till honom ner - de skulle på nån konsert på Fryshuset, tror det var på onsdagkväll?? De stannar till fredag, på torsdag kommer svärisarna och de stannar till söndag tror jag. Full fart nästa vecka alltså! Kul att S kommer "hem" i alla fall - saknar massor!!


Min älskade familj - så mycket kärlek - om ni bara visste!!! 


Kram E


Av Eleonor Gotthardsson - 27 februari 2009 16:50

Min älskade man har här ett par månader varit intressant för ett företag som gärna ville anställa honom. Dock har U tyckt att - Näe, orkar inte byta, tyckte inte till en början att det verkade som nåt att byta till...Nå, hur som helst så var chefen på detta bolag väldigt angelägen om att U skulle träffa VD:n som är från Danmark. Nå, U åkte i alla fall för att träffa honom på Arlanda här förra veckan - mest för att ta reda på mer vad han sa nej till....

Det visade sig att det här jobbet faktiskt kunde vara en utmaning och riktigt intressant när han lyssnade mer....I går fick han i alla fall ett förslag från VD´n och det finns liksom inget mer att fundera på. Mannen blir från och med 1:a april Sales Manager Sweden! Betydligt bättre lön, ny firmabil (igen), den "gamla" är precis 1 år gammal nu..


I dag var Michelle febrig när vi steg upp - vi bokade tid hos Vårdcentralen och mycket riktigt - har inte ungen ny halsfluss!! Dom smittar varann lite våra barn. Nu går dom på penicillin båda två, så nu borde dom ju bli fri den där skiten!!


När vi var på väg hem fick jag ett samtal på mobilen och det visade sig vara en kvinna på ett ställe dit jag skickade in ansökan som VD/Löneassistent - de ville gärna träffa mig på måndag, så klockan 10 på måndag ska jag dit. Håll gärna era tummar - kan tänka mig att det är ett jobb jag vill ha - förutsatt att personkemin stämmer. Det är så viktigt när man ska jobba så nära någon så man blir den personens assistent.


Hur som - helgen blir lugn och vi ska väl vara hemma och ta hand om våra sjuklingar här. Eller A är ju frisk, han är och badar med papsen nu, men M behöver nog några dagar innan penicillinet har bitit på henne....suck - snälla kan vi få vara friska sen några veckor???? Tycker så synd om dem som bara får vara sjuka hela tiden....


Kram E

Av Eleonor Gotthardsson - 26 februari 2009 15:11

Ja, jag har egentligen ingen aning hur trötta gnuer är då, men idag har det varit tungt...

Var ute igår och träffade C. Vi åkte till Gamla Stan och käkade på Engelen, gott och trevligt! Sen fortsatte vi in till stan och gick på Golden Hits - ruggit lite folk, men väldigt roligt det till trots. Vi både jazzade runt på dansgolvet och sen kollade vi lite på kareokeen. Sjöng inte....;0))


Idag var det ju uppstigning strax efter 6 precis som vanligt, och jag kom hem där vid 3-tiden och var då ruggit hungrig. Var ju bara tvungen att äta lite och klockan var väl närmare halv 4-4 innan jag ramlade omkull i sängen...Ja, så att jag är trött idag är ju absolut ingen annas fel än mitt eget. Dessutom är sonen egentligen alldeles för pigg för att vara hemma idag. Penicillinet har gjort sitt och han är som ny igen. Nå, nu får han vara hemma den här veckan och så får han gå till förskolan igen på måndag.


Kram E

Av Eleonor Gotthardsson - 25 februari 2009 11:00

...har jag sovandes i soffan just nu. Hostan tär verkligen på honom. Han har lite feber, men inte så mycket.

Jag tog VAB idag. Känns som jag är i kapp på jobbet och U har VAB:at jättemycket här efter jul, så jag känner att det är min tur.


I kväll ska jag iväg till stan och träffa C. Ska bli trevligt. Tror jag ska låta bli att inta alkohol, så jag kan köra från pendeln sen. Men vi får se hur det faller sig. Kanske tar en Taxi från pendeln - det är inte sååå långt. Enda är att bilen får stå kvar. Får ställa den på sånt ställe så den får vara ifred. Det brukar inte vara några problem.


Ska försöka göra nåt här hemma idag, men jag har verkligen ingen ork i kroppen. Skulle inte förvåna mig om jag skulle åka på samma som A har.


Kram E

Av Eleonor Gotthardsson - 24 februari 2009 16:21

Jaha, så var det dags igen! I natt har sonen och maken inte fått många minuters sömn. A har hostat sig igenom natten, riktig skrällhosta som låter riktigt illa! Det blev för U att VAB:a idag, då jag hade min intervju inbokad. A fick träffa läkare på VC idag och han fick både penicillin och 2 olika hostmediciner. Tydligen går det streptokocker på förskolan (vet vi ju redan, M hade det ju för nån vecka sen..), men de kunde inte konstatera att det var det han hade, men de skrev ut penicillin i alla fall. Jag är egentligen lite motståndare att ge penicillin i tid och otid, men den här gången känns det faktiskt befogat.


Intervjuen idag gick superbra! Fick ett mail med lite feedback senare efter vårt möte och det var idel positivt. Känns kanonbra! Får vi se vart vi hamnar. Jag har fler krokar ute och jag kommer definitivt INTE att hoppa på nåt innan jag undersökt alla möjligheter och fått den där "rätta" känslan i magen. Jag har gjort det misstaget tidigare, och det är inte roligt, dels att jobba på ett ställe där man inte trivs, och sen hatar jag verkligen att säga upp mig...Även om det är det klokaste att göra. Nu hade ju jag nytt jobb redan, men det är ändå jobbigt att känna att de får gå igenom hela rekryteringsprocessen igen....Jag vet ju själv hur lång tid det tar och vad mycket det krävs...


I övrigt så blir det nog jag som VAB:ar i morgon, eller jag kan ju jobba hemifrån med det som ska göras iveckan....


Höres!


Kram E

Av Eleonor Gotthardsson - 23 februari 2009 19:08

I dag hjälpte min goda vän H mig med att finslipa min CV och hon skickade den dessutom vidare till sina kontakter - med snabbt resultat! Under eftermiddagen fick jag ett samtal och imorgon har jag en intervju inbokad klockan 11.00 Få se vad det leder till. Har ingen aning om vad för arbete jag är tilltänkt för - jag kanske inte ens passar?? Nå, det här är första tråden, tänkte lägga ut fler så småningom.


I dag har jag jobbat till kl 13, sen åkte jag hem och hämtade mobil och bilen, för att sedan åka och träffa min allra bästa Alex i Älvsjö. Alltid lika nice att vara där. Man kan verkligen inte göra något!! Jag sitter och njuter och snackar skit medan hon får jobba!! Trevligt!! Tur var ju också att jag åkte hem och hämtade luren, för när jag satt där hos Alex, så ringde de om intervjuen jag ska på imorgon.


Jag och barnen har gjort NEGERBOLLAR idag, ja, jag vägrar byta namn på det - för mig är det negerbollar och kommer så alltid att vara!! Det var väldans mycket kladd och massor med "sockerpullor" på såväl köks som vardagsrumsgolv, men roligt hade vi och gott blev det!


På onsdag ska jag träffa en "gammal" vän som jag saknat under åren som gått. Ska bli super-kul att träffa henne!! Vi jobbade ihop för mer än 10 år sedan, och nu kommer hon ner till Sthlm, så ska vi passa på att ses! Det var inte en dag för tidigt!! Välkommen C!!!


Nu blir det störtdykning i soffan! Tidig kväll ikväll...(ja, ja..blir väl som vanligt över tolv innan man hittar in i sovrummet...Hopplösa människa...)


Kram E

Av Eleonor Gotthardsson - 22 februari 2009 11:25

Jaha! Man tror i sin enfald att våren är här!! I går var det strålande sol och solen till och med värmde lite...snön (den lilla som låg på vår altan), tinade och det droppade från taken...fågelkvitter, ja, alla vårtecken du kan tänka dig. Så kom det här vita helvetet nerramlades under natten!!! Helt sjukt mycket dessutom! Nu kommer det förmodligen bli stoooora rubriker om "snökaos" i södra sverige - precis som varenda gång det dalar ner nån snöflinga. Det är som Stockholmarna faktiskt glömmer bort att dom bor i Sverige och här kommer det snö...


Ska försöka stå ut några veckor till då, innan våren kommer. Det värsta med den här snön, är egentligen inte snön, utan slasket som vi iskallt kan räkna med kommer inom några dagar - och i stan, där jag tillbringar mina dagar, är det förmodlingen inte en enda snöflinga utan bara slask!!


I dag måste vi och stor-handla och jag ska väl laga veckans mat om jag orkar, annars kanske jag tar en ledig dag (har som vanligt alldeles för många flextimmar i tidsbanken) kan vara skönt att bara vara hemma en dag och styra lite med det som behövs hemma också. Jag tror det ska vara lugnt i veckan på jobbet.


Kram

E

Av Eleonor Gotthardsson - 21 februari 2009 20:13

I går åkte vi till Huddingehallen och badade med barnen och min storebror T och hans dotter A. Himla nice. M hade sovit en kort stund på em, och det var nog tur, för barnen var sååå trötta när vi kom hem. Tog inte många minuter innan de somnade när vi kom hem. Hann knappt med fredagsmyset med det obligatoriska godiset. Nå, lite hann dom väl trycka i sig innan vi märkte att det var läge att gå i säng...


I dag steg jag upp vid 9-tiden, barnen och maken hade varit uppe sen 7 stackarn...Nå, är man uppe till halv 4 natten innan, får man nästan skylla sig själv....


Hur som helst, när alla kommit ur sängen och vi käkat frulle och klätt på oss, åkte vi till Huddinge och kollade isskulptuerna, snacka om att de är duktiga! Helt otroliga skapelser!! Jag tog med mig A och gick och köpte henne 2 par örhängen som hon fick som födelsdagspresent - hon fyllde 10 år i januari.


Lions bjöd på korv och dricka, så vi käkade lite, gick förbi kondiset och köpte med oss varsin semla innan vi åkte hem och fikad. Sen åkte T & A hem till Täby. Jag gick lös med damsugaren och skurhinken, så blev det rent här också! A, H & E kom förbi ett par timmar före middagen och det var full fart!


Nu har vi tippat omkull barnen och ska själva kolla in melodifestivalen...bara mysa i soffan!! Känns precis lagom!


Kram E

Ovido - Quiz & Flashcards