Alla inlägg den 13 februari 2009

Av Eleonor Gotthardsson - 13 februari 2009 12:55

I går vab:ade jag förmiddagen och sen skjutsade mannen in mig till jobbet. Det var utbildning där, så jag fixade lite inför det.

C ringde och vi bestämde att vi skulle ses på centralen. Vi åkte in till söder och gick på Helens krog. Fantastisk god mat - beställde en biff med klyftpotiatis och till denna var det massa olika goda röror. Höll på att äta ihjäl mig, tror jag....Jag var mätt efter hälften, men det var så gott så det gick verkligen inte att sluta. JUMMY!!!

Sen fortsatte vi vidare till ett litet mysigt ställe efter Hornsgatan där vi tog ett glas vin och pratade! Vi var verkligen inte ute sent - tror klockan var vid 21-tiden när vi åkte hem, men det räckte liksom! Vi hade en jättetrevlig kväll och pratade som vanligt om precis allt!!


C & jag har känt varann sen år 2000, då vi jobbade ihop. Sen har vi träffats så där ibland, både med och utan respektive, men det går ofta läääänge mellan gångerna. Men med henne gör det liksom ingenting. Vi tar bara upp där vi slutade och det känns varken konsigt eller konstlat.  Är så skönt med sådan vänskap tycker jag. Vi har något väldigt starkt mellan oss, och det funkar även fast det går månader mellan när vi hörs eller ses. Tack för att du finns C!


Efter vårt "vinhak" kom I, C:s make och han skjutsade hem mig, den lilla sötnosen! Tack för det!! Slapp jag ta pendel och be grannarna om skjuts..


Barnen är i alla fall äntligen feberfria! Så skönt att vad det nu var för otäckt virus, bestämt sig för att ge sig! Hoppas nu innerligt att barnen får vara krya ett tag framåt...


Har jagat runt med snabeldraken här idag och skurat toaletterna. Ska skura av golven i hallen och köket också, sen gör jag helg!


Ha en trevlig sådan!


Kram E

Ovido - Quiz & Flashcards