Alla inlägg den 3 februari 2009

Av Eleonor Gotthardsson - 3 februari 2009 19:43

...kommer det att bli ett par veckor framåt nu. Vi håller på att renovera i köket på jobbet och jag ska släppa in hantverkarna där. Nå, det är bara ett par veckor, kanske tre. Dessvärre sätter det lite käppar i hjulet för maken som hade börjat simma (en gång) med grannen N. Nå, nu lyckades dom få till det till slut ändå. Det skulle visst bli lite "plaskande" imorgon eftermiddag - jag får låna W & T här, då både N & E blir borta.

Det blir verkligen huset fullt här, i morgon kommer nämligen D & F följa med M & A hem från förskolan för att leka. Sen kommer deras mamma och vi har bestämt att käka lite mat ihop. Ska bli trevligt.


På torsdag var tanken att jag och C skulle ha kommit oss iväg ut och käka middag, men tji fick vi - som vanligt nåt annat som stökar till det för oss. Förra veckan var det sjuk M, denna vecka är det mannen som faktiskt hade bestämt att gå ut med sin bror....det var sen länge bestämt, och det visste jag egentligen om. Suck!! Nå, jag får försöka boka om med C IGEN!!


I dag hade jag dessutom lunchdate med J & hennes lilla A! Så mysigt att lukta lite på småbäse! Han så söt den där ungen så jag skulle kunna käka upp honom!! Darling!! Inte så att jag själv har varken ork eller lust med fler småttingar, men det är rätt nice att lukta och klämma lite på dem när man kommer åt!


Har haft en riktigt djup svacka här i helgen. Skitjobbigt! Det är aldrig kul när man börjar ifrågasätta sig själv och omgivningen....Hur som helst känns det som att jag kommit igenom det. Mycket beror på massa gammalt skit som kommer upp ibland (ska berätta mer nån annan gång), mer och mer sällan, men ändå! Jag tror jag tänker och analyserar för mycket - ska försöka sluta med det kanske??!!


Blir en tidig kväll i kväll - tröttmössa! Som vanligt då! Kan någon vara så himla vänlig och tala om för mig när lilla fröken tänkte börja sova som folk på nätterna??? Ungen är för tusan snart 3 år och de nätter hon sovit hela natten kan vi räkna på ena handens tumme! Att jag dessutom har en make som inte vaknar, även om man kastar in en handgranat under sängen, gör det inte lättare! Jag har så svårt att somna om efter hennes vansinnes-attacker på nätterna. Fått ett bra tips dock, funkar nästan varje gång - att gå ut på altan med henne. Jag sveper in henne i ett täcke och så knallar jag ut - då vaknar hon liksom till och slutar gråta....


Om nån har nåt bra tips på vad man gör - skriv gärna en kommentar - TACK!!


Kram E



Ovido - Quiz & Flashcards