Alla inlägg den 6 februari 2009

Av Eleonor Gotthardsson - 6 februari 2009 07:56

I går var jag gräsänka! Mannen var ute och "drällde" på stan med sin bror ;0)

Barnen var jättetrött och fick gå i säng tidigt - 18.40 sov båda två, tog ungefär 2 sekunder för dem att somna. Mina älskade barn - SÅ mycket kärlek...


Jag steg upp en stund sedan, även fast jag lätt hade kunnat somna där halv 7 också. Kände väl kanske att jag som börjar vara så morgonpigg, skulle väl vakna 4 eller nåt då.


Jag satt och funderade lite igår över vilket bra liv jag har just nu egentligen....Jag har ett väldigt bra jobb som jag trivs kanon med, jag har ett hus som jag känner är "hemma". Jag har en man som är den bästa här på jorden, han älskar mig, jag älskar honom och vi hjälps verkligen åt i vardagen. Jag har 4 friska, helt underbara barn...Bra ekonomi. Ibland kan jag undra vad jag gjort för att förtjäna denna lycka? Men det kanske var min tur nu?!?


Vårt hus, som vi byggde för 5 år sen, ligger mitt ute i skogen nästan, ja, vi har grannar och så, men de flesta som kommer och hälsar på oss, har svårt att förstå att vi faktiskt bor i Stockholm. Det är en sån idyll här, vi har både hästar och får som springer omkring bara runt knuten. Det är fina skogsområden, en fin badsjö i vår närmiljö. Förskolan ligger 5 minuters promenad från oss. Vi pratade lite om att kanske sälja och flytta, men vi har lagt ner det. Finns ingen anledning.  Vet inte varför vi svamlade på om det förut...? Förändring kanske?


Jag jobbar inne i stan, precis mitt i smeten. Det passar mig utmärkt! Jag får min dos av socialt umgänge och storstadshets, så jag känner ingen längtan att åka in när jag är ledig. Det tar mig 18 minuter att ta mig till och från jobbet, så mycket kortare resväg kan man inte ha....


Herregud vad jag var positiv idag?!? Men jag kände mig sån!!


Ha en underbar dag - det ska jag ha!


Kram E



Ovido - Quiz & Flashcards