Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Eleonor Gotthardsson - 8 februari 2009 19:34

Ja, eftersom sonen fortfarande har 38-39 graders feber, så blir U hemma imorgon med honom. Jag för M på förskolan, så han får lite lugn och ro. I dag åkte U & M iväg och handlade lite och då passade jag på att lägga ner A i vågrätt läge - det tog ungefär 4 sekunder så small han av! Han behöver sååå väl den vilan, men han klarar inte av att ta sig den när syrran är hemma. Då är det "jaga" och "jag kom först" som är det mest primära. Han hinner inte känna efter hur slak han egentligen är.


Hur som - idag har vi haft en mycket mysig söndag - det var närmare eftermiddag innan vi kröp ur morgonrockar och pyamasar....Det är så härligt när man faktiskt inte har nån tid att passa och bara kan vara!


Nu har jag precis kommit ur duschen och U har gått och lagt småtrollen. Förhoppningsvis somnar de utan problem, även fast A sovit lite på dan. M borde i vilket fall vara dö-trött. I natt har vi nämligen haft fullt ös hon och jag! Jag somnade jätteskönt, tidigt, kanske vid 23-tiden igår. Vaknade vid 1-rycket av en hosta som inte var av denna världen och sen var det hopplöst att somna om. Fram emot 3 vaknade M och då var vi vakna till halv 5. Sen såg jag slutet på nån film som gick innan jag tydligen, till sist somnade. Sov till 9-tiden, men känner mig ändå rätt pigg. Förmodligen kommer det i morgon....Tröttheten alltså....


Vädret här lämnar rätt mycket att önska - vi fick ju rätt bra med snö natten till fredag, sen började det regna och töa och nu har vi fått några minusgrader igen. Ser INTE fram emot att köra bil efter våra små-vägar i morgon...Det är glas-gata här utanför....Tur att jag var förutseende och i alla fall skottade av våran stentrapp, annars hade man ju inte vågat ta sig varken upp eller nerför den.


Kram E

Ovido - Quiz & Flashcards