Alla inlägg under juni 2009

Av Eleonor Gotthardsson - 28 juni 2009 21:48

...Vi har några få vänner jag och maken - har aldrig känt det där jättebehovet av att ha en stor umgängeskrets, utan hellre få och nära vänner, än många som man kanske egentligen inte borde ha umgåtts med från början...

Vi har funnit ett par nya vänner här, egentligen för länge sedan, men det är nog först nu som vi kommit varandra nära. Det känns så otroligt skönt med dessa enkla, jordnära människor som bara är - och är nöjda med det!! Vi behöver inte ställa till något stort för att träffas, utan vi kan bara ramla in hos varann och det blir bara supermysigt vad än vi gör, kaffe, mat, eller bara inget alls! Allt är så himla avslappnat och man känner att man kan vara som man är i deras sällskap. Mycket värt för oss som verkligen bara är och är helt omöjliga när det gäller att föreställa sig att vara nåt annat ;0))


Det här handlar om en familj som har fått mer skit här i livet än någon ens en gång kan fantisera om, kanske just därför att de är så himla enkla och goa - livet lär en hur saker och ting kan vara och man formas efter det vare sig man vill eller inte. Jag tror någonstans att man lär sig uppskatta det lilla och man jagar inte efter det ouppnåliga på samma vis som de som kanske inte har den bakrunden gör. Jag och mannen har haft vår beskärda del av skit, sånt vi gärna velat vara utan, vilket har format oss som familj och hur vi är, men våra nyfunna vänner har haft så jäkla mycket dy omkring sig, så länge, så jag förstår inte hur de fortfarande står på benen och orkar fortsätta leva?? Kanske är det deras positiva sätt att se allt - att bara "Tingelinga" vidare - det är ju deras verkligehet, eller kanske är det deras stora hjärtan, som rymmer allt skit och gömmer allt någon annanstans, för att kunna ta hand om mer dynga??? Jag vet inte, men jag är imponerad! Mer imponerad än jag någonsin varit och mer imponerad än jag någonsin kommer bli - jag pratar "big time" !! 


Jag önskar absolut inte att jag var i deras skor, jag vill inte heller känna eller må som de har gjort och gör - jag kan bara ana! Däremot hoppas jag att jag kan ha hälften av deras styrka och hälften av deras mod om jag någonsin hamnar ens i närheten av där dom är just nu och har varit de senaste åren!


Kram på er kära "ny" funna vänner - vi finns här om ni behöver oss!! Ni vet vilka ni är!


Kram E


Av Eleonor Gotthardsson - 24 juni 2009 19:26

I går hade vi lite kollektiv på våran gata. Vi hamnade hos oss och käkade lite av det som grannen hade med sig, drack lite av det som vi hade och hade bara allmänt trevligt mitt på en tisdag!!

Senare på kvällen upptäcktes att sonen hade lite feber...jag tog på mig vab:en denna gång - mannen hade ibokade besök, och jag var ju precis klar med mina löner - kändes lämpligt att vab:a nu, om man nog måste.....Dock visade sig att det blev ett annat barn jag fick vab:a för - dottern sov inte många timmar inatt, hade jätteont i örat.

Åkte till närakuten och det visade sig - som väntat - öroninflammation! Pencillin och så fick jag några dagar till att vara hemma att ta hand om barn på...


Kram E

Av Eleonor Gotthardsson - 22 juni 2009 19:36

..är jag idag. Det blev en himla sen söndagkväll - var hemma först vid 2.15 i natt. Det var endel omständigheter som gjorde att jag hamnade hos grannen som barnvakt. När jag kom hem hade dessutom lill-tösen pinkat i sängen, så det blev till att bädda rent. Kan lova att jag hade lätt kommit på andra roligare saker just den tiden - som att sooooova tex..


Hur som helst, idag har min värld upptagits av saker som ligger utanför min värld och förhoppningsvis kommer göra det i fortsättningen också, den saken är incest och utnyttjande av barn. Det är något som gör mig så himla ledsen och förtvivlad. Har sett det här på närmare håll än jag önskat och jag vet vilken fruktansvärd förödelse det kan föra med sig. Inte bara för den som är utsatt, utan för flera familjer som faktiskt följer med i fallet...Ingen som inte har sett det, kan någonsin förstå och inse vidden av skadan som blir på personen som blir utsatt - hur trasig och förstörd personen i fråga blir och hur mycket fajt det krävs av de som finns i den här personens närhet för att få rätsida på allt, om man nu någonsin kan får det i sådana här fall??? Jag vill tro det, jag hoppas det av hela mitt hjärta.  Den personen jag tänker på just nu VET jag har åtminstone EN fantastisk familj som kämpar för personen ifråga för allt vad de är värda på alla de sätt som man rimligtvis kan tänka ut...Men hur än de kämpar, hur mycket tid, svett och tårar de än lägger ner är det som att de inte räcker fram, de sliter i motvind, men på nåt sätt finner de styrkan att fortsätta...Jag vet inte om jag hade orkat, men de gör det!!! Jag är så fruktansvärt imponerad över hur man som människa och person är så stark, de får verkligen bara skit för allt de försöker, men de kämpar ändå - och jag tror faktiskt att den här personen jag tänker på, kommer orka leva, kommer orka kämpa, just för att dessa underbara personer finns i hans liv, att de trots elakheter och skitsnack, kommer finnas där och bara älska och stå upprätta och fortsätta finnas där!


Jag tänker massor på Er, Ni vet vilka ni är!!


Kram E


Av Eleonor Gotthardsson - 21 juni 2009 20:06

Ja, det är ett helt år kvar till nästa midsommar, och det tackar jag för! Den här helgen har varit helt galet rolig, trevlig och helt underbart mysig! Den har innehållit nya vänner, midsommarstång, god mat, femkamp och precis allt man önskar av en midsommar. Vädret var väl ungefär som det brukar på midsommar: regn, sol, regn, varmt, kallt - ja, precis som förra året och året före det!

Maken var ju i Danmark på midsommarafton, men vi var trots hans bortavaro 25 personer! Vi var lite färre midsommar dagen men det var minst lika trevligt och då hade dessutom mannen kommit hem igen. Märkligt hur man kan hinna sakna nån på ett dygn???


Barnen har haft sååå roligt de här dagarna, det har verkligen busats runt här på gatan. Dessvärre blev det lite väl busigt igår kväll, så lilla H fick åka in till Astrid Lindgrens barnsjukhus och kom tillbaka med gipsad arm :0( Den lilla grabben och ett par småkillar till skulle hjälpas åt att välta en liten plastrutchkana som landade på H på nåt märkligt sätt...Det blev i alla fall en spricka på armen och nu får den lilla stackarn gå med gips första veckorna på semestern....


Kram E

Av Eleonor Gotthardsson - 18 juni 2009 21:18

I dag åkte jag tidigare från jobbet för att hämta hem barnen. Kändes inge bra att de små skulle få vara på förskolan till halv 5 idag. Det var egentligen tänkt att mannen skulle jobbat hemma, men han fick ett hastigt och lustigt inbokat möte i stan klockan 3 på eftermiddagen och det blir kärvt att hinnar ur stan på en halvtimme...

Hur som helst, vi åkte hem, vidare till affären för att midsommar handla. Nu har vi i alla fall det gjort så det slipper jag imorgon. Vi ska träffas redan vid 11-rycket för att plocka blommor och klä stången...Ska bli himla mysigt. Vi är just nu 23 personer...U är ju borta tyvärr, men han lär ju tycka att livet är ganska trevligt ändå - han är ju bjuden till vårt grannland Danmark för att kolla in AC/DC...Jag hoppas att han får en trevlig konsert..vi får fira tillsammans på midsommar dagen istället. Det blir i alla fall massor av dans och lekar imorgon, en av tjejerna har satt ihop en 5-kamp - sånt gillar jag!


Nå, ta det lugnt i morgon nu då och ha en helt uuuuunderbar midsommarafton!!!


Kram E

Av Eleonor Gotthardsson - 16 juni 2009 19:14

I morse såg jag mina små-knoppar ungefär 5 minuter där vid halv 7 innan jag åkte iväg till jobbet. Nu har jag precis kommit hem och nu sover de små. Jag har jobbat i ett och just nu kändes det lite trist...Inte jobbet kanske, men att jag inte hunnit krama mina småttingar...Får ta igen det i morgon.


Å andra sidan har jag varit fruktansvärt duktig idag och hunnit undan med massor med saker som jag ska ha klart till nästa vecka - dessutom har vi möte imorgon, så då går tid bort för det också...pust och stön! Möten är jättebra, men går de att förlägga utanför arbetstid kanske??? Eller kanske inte....Hur än man vänder sig har man rumpan bak!


Jag har dessutom ett beslut att fatta nu ikväll som inte är så himla enkelt...å ena sidan vill jag och å andra sidan vill jag inte....Vad skulle ni välja??? ;0))

Kan inte berätta så mycket, men vi får se - kanske kommer ett inlägg här framöver vad det handlar om...


Näpp - dags att försöka ta tag i livet här hemma nu då - fast egentligen orkar jag verkligen inte....Blääää!


Kram E

Av Eleonor Gotthardsson - 15 juni 2009 20:48

Nu är helgen över och måndagen har gått...I dag har det vart full fart på jobbet som vanligt, men jag gick tidigare idag då jag lyckades få en tid hos en kiropraktor för min domnande arm och min onda rygg...

Det var med blandade känslor som jag gick dit - hört så mycket elakt om deras "knäckmetoder", men det var över förväntan. Det var endel knäck och brak, men det var endel tryck och pressa också. Jag lyckades i alla fall ha lika långa ben och ett rakt bäcken när jag gick därifrån och det var mer än jag hade när jag kom. Jag är nöjd med behandlingen. Ska dit igen på måndag. Det kostar 400 friska, men det är helt klart värt det om det innebär att jag inom en timme slipper det värsta onda...I natt har det inte vart många timmars sömn pga en punkt i nacken som ihållande hållt mig vaken. Nu är punkten borta - tror jag lämnade kvar den i Stuvsta...Tack M för att du gjorde mig som ny! Uppskattas!!


Börjar se slutet på mina löner den här den här månaden - har gått sååå mycket bättre än jag kunde drömma om och börjar se att jag kan nog kanske fixa det här - trots min tvivel i början. Trodde aldrig jag skulle kunna känna mig bekväm i det här, men ta mig f-n - det börjar ordna till sig!!


Jag är rätt impad av killen som driver företaget jag jobbar på - på mindre än 10 år har han gått från att varit ensam till ett företag som har mångmiljon omsättning och faktiskt sysselsätter över 700 personer - samtidigt som det bara växer!!! Killen är ingen dumskalle - det kan ingen ta ifrån honom!!!


Kram E

Av Eleonor Gotthardsson - 14 juni 2009 17:18

Den här helgen slår garanterat alla tidigare rekord vad gäller nederbörd! Det har regnat konstant sen i fredags - intet en sekunds uppehåll, och då menar jag inte lite lätt sommar regn, utan som att himlen vore öppen. Vaknade till och med i morse av att det regnade som spö i backen! Nu får faktiskt solen och sommaren komma hit snart!!


Jag har insett att jag faktiskt bara har 2 veckor kvar tills jag har en hel veckas semester!! Mycket trevlig!! Jag och barnen börjar sommarlovet med en vecka, sen är U hemma i 3, sen har vi en vecka tillsammans och sen har jag ytterligare en vecka. Barnen kommer få vara hemma i 6 hela veckor - skönt!!

Vi har en aktivitet inplanerad,  men det blir sent i augusti, då åker vi till Vimmerby och hälsar på Pippi! Vi åker med goda vänner med barn i samma ålder, så det kommer bli lyckat tror jag!


I helgen har vi bara mojjat på och kurat ihop oss inne-trevligt att ha en sån helg också förståss, men solsken och bikini hade varit att föredra...Förhoppningen är så klart att det kommer snart - typ imorgon kanske???


Kram E

Skapa flashcards