Direktlänk till inlägg 26 september 2012

Tacksamhet!!!

Av Eleonor Gotthardsson - 26 september 2012 20:19

Ja, det är vad det här inlägget ska handla om...Ibland glömmer jag bort det. Jag glömmer bort vilket fantastiskt liv jag har egentligen....Jag har inget att gnälla över egentligen, men jag gör det ändå. Jag gnäller över att jag är trött, lite ont i halsen eller som nu nageltrång. (vilket iofs gör JÄVLIGT ont!!!)


För ett par veckor sedan sa min man åt mig att han börjat få tillbaka sin fru....jag känner ett styngn av dåligt samvete, samtidigt som jag är glad över att han känner det jag känner - att jag är piggare, att mitt jobb inte tar ALL min ork och energi. Jag jobbar visserligen fortfarande, men på helt andra villkor! Här börjar jag vid 7 och kan med gott samvete gå hem före 16, förutsatt att jag tagit en 30 minuters lunch. Jag gör det jag ska och sen går jag HEM!! Jag bär inte med mig en massa skit hem, som jag funderar och tänker på. När jag går hem, kan jag fokusera på min familj!! För någonstans känns det som att jag jobbar för att kunna leva och inte tvärtom!!


På jobbet har jag på den här korta tiden fått så himla fina kollegor och jag törs nästan säga att ett par stycken är riktigt fina vänner! Det känns helt underbart! Det är en av de saker som gör att jag känner mig tacksam...

Hemma har jag en helt fantastisk familj som jag skulle kunna gå genom eld och vatten för. Jag har en helt otrolig make som jag älskar över allt! Jag har underbara barn som jag har ynnesten att få vara tillsammans med varenda dag!! Jag har flera fina vänner som jag vet att jag försummar mellan varven, men som ändå finns där....Tack för det alla ni fina! (Jag är på väg tillbaka!!! Tillbaka till livet!!!)

Jag har kunnat återuppta ett gammalt intresse - att få åka till stallet - nu tillsammans med mina barn som tycker det är minst lika roligt som jag! Underbart!!


Sen att jag och maken nu är på G att starta ett nytt projekt tillsammans, en sån sak som jag verkligen inte ORKAT tänka på ens, känns nu helt plötsligt som den enklaste sak i världen!! Vi funderar på att bygga nytt hus!! Det är inte bara, men det känns helt överkomligt och så himla roligt att rycka tag i allt!


Tack snälla mina fina arbetskamrater, vänner och kollegor för att jag är jag igen! Tack snälla Rättspsyk att jag fick möjlighet att träffa dessa fina människor! Tack alla vänner för att ni fortfarande finns kvar, trots att jag varit rätt frånvarande under några år...Tack snälla maken - att du stått ut med mig under mina 2 sista jobb, är för mig en gåta, men jag är dig evigt tacksam! (Lovar att ALDRIG hamna där igen...) Tack till mina fina barn, som trots min "bortavaro" älskar mig fortfarande och VILL göra saker tillsammans med mig, trots att jag inte orkat vara någon bra mamma på jättelänge...Älskar er mer än ni någonsin kommer förstå!!


Tack livet!!



Kram E

 
 
Emy

Emy

26 september 2012 22:04

Härligt att du hittar tillbaks till livet :) Du är lovely <3

http://nattstad.se/rednalyn

 
Sandraa

Sandraa

4 oktober 2012 18:04

Vad härligt det lät :D glad för din skull fina människa <3

http://www.nattstad.se/sanemro

Eleonor Gotthardsson

4 oktober 2012 21:12

Gulle!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor Gotthardsson - 13 december 2013 20:25

Nja, kanske inte helt....men i veckan träffade jag fina J och hon nämnde just att jag inte bloggade längre....Ja, kanske dags att ta upp den (o)vanan igen?! Kör idag, men vi får se vari vi landar.   Massor av vatten har runnit under mina broar, m...

Av Eleonor Gotthardsson - 8 april 2013 22:14

Det var välda länge sedan jag la in några ord här, men nu kände jag att andan föll på...   Vi är nyss hemkomna från en fantastisk vecka i Sälen med underbar skidåkning, goväder och himla mysigt sällskap! Hela veckan var över förväntan och ny veck...

Av Eleonor Gotthardsson - 16 oktober 2012 22:20

Livet rusar som vanligt på i 190 och vi hinner knappt med att stiga upp innan vi ska gå och lägga oss...Jag trodde i mitt stilla sinne att när sommaren var över, jag landat i mitt nya jobb och vardagen börjar ramla på plats, att det skulle bli lite m...

Av Eleonor Gotthardsson - 24 september 2012 20:46

Jag och min äkta hälft behöver ha ett gemensamt projekt på G mest hela tiden. Då mår vi som bäst! Nu har vi börjat ta tag i nästa....Vi funderar på att bygga ett nytt hus...hus nummer 2. I samma område, inte så jättelångt från där vi bor, men ett nyt...

Av Eleonor Gotthardsson - 22 september 2012 17:51

Det finns några bloggar som jag följer med mer eller mindre ordning. De är av skiftande kvalite, men det finns EN blogg som verkligen fångat mig...en blogg som är så otroligt gripande, som får mig att gråta varenda gång jag läser den... Rekomendera...

Skapa flashcards