Direktlänk till inlägg 16 oktober 2012

Lugn och ro...när blir det lugn och ro??

Av Eleonor Gotthardsson - 16 oktober 2012 22:20

Livet rusar som vanligt på i 190 och vi hinner knappt med att stiga upp innan vi ska gå och lägga oss...Jag trodde i mitt stilla sinne att när sommaren var över, jag landat i mitt nya jobb och vardagen börjar ramla på plats, att det skulle bli lite mer tid...Men icke! Det känns som den bara krymper.

Nå, det är förmodligen lika för alla och endel grejer är ju självförvållat, så lite får man ju skylla sig själv! Nu har vi ett par måste grejer kvar, som verkligen är måste-grejjer - som att rensa båten och vinterkonservera och täcka.

Sen hoppas jag allt ska vara klart där och att nästa gång vi åker ut, är inför sjösättningen till våren!!


Men bara för att jag tyckte att vi nu i höst skulle ha sååååå mycket tid över, hittade vi på att vi skulle bygga nytt hus!! Vi fixade tomt, husleverantör och mäklaren var här och gav en riktigt trevlig värdering på vårt hus, fast jag fick kalla fötter!! Det finns många fördelar med att bo där vi bor. Dit vi skulle flytta kändes det som nackdelarna var fler än fördelarna. Självklart nice med ett kartongnytt hus där allt är tip-top, men det var ju det här också!! Nu har vi bott här i 8 år och våra barn är födda och uppvuxna här - jag vill att dom ska få ha den tryggheten kvar!!! Ingen av dom var det minsta förtjusta i tanken att flytta heller. Sååå kontentan blev att vi lägger ner det projektet och tar oss an vårt "gamla" hus och fixar till det i stället.


Jag och maken har i många långa år suktat efter en köksmöbel-serie på IKEA som vi lovade oss själva att en dag - när barnen slutat hacka med besticken i bordet, så skulle vi köpa det! Nu har det i den serien kommit ett ännu finare bord (tycker jag), som vi bestämde oss för. Köpte även 8 stolar till och ett vitrinskåp!! Det är så himla fint och kommer passa som handen i handsken i vårt kök!! Sen ska vi även skicka luckorna på lack och tapetsera om! Det kommer bli helt annorlunda och förhoppningsvis jättemycket bättre! Jag kände mig så himla glad för det tills jag pratade med en kompis - som också suktat efter, om inte hela köksmöbel-serien, men väl samma skåp som vi har köpt, och lät sur och missunnsam för att jag köpt det skåpet som hon "visat mig". Jag visade samma skåp för henne på Mio en gång och sa att den köksserien har vi suktat efter i flera år. (Men det komms visst inte ihåg) Nå, må så vara -(de är ju tillverkade i fler exemplar än ett och vi ska inte ens ha skåpen i samma syfte), så för mig kvittar det, men det känns som det var viktigt för henne, att inte vi skulle köpa det skåpet! Det gjorde mig lite ledsen, att hon inte kunde glädjas åt att vi får de köket vi önskat oss i flera år, utan mest var sur över att vi köpt "hennes" skåp, som hon "visat mig"...Det dödade lite av min glädje...


Ja, ja...livet är inte alltid som man önskar...upptäckte jag med fasa natten mot måndag, då magsjukan från helvetet attackerade mig! Har sen dess knappt ätit någon fast föda och det kan väl iofs vara bra - behöver kanske tappa nåt litet kilo, men fy tusan hur jag har mått! Har dessutom haft feber och ont i hela kroppen! Fytusan säger jag bara!! Önskar inte min värsta ovän att få den här skiten!! Bläääää!!!

Saknar jobbet också! Vill inte vara hemma - jag vill vara på jobbet - hos mina fina arbetskompisar som jag bara har så skitroligt med!! Det är inge kul att vara hemma och ha o-roligt helt själv!!! Men jag får väl ge det en dag till, bara för att inte dra med skiten upp dit, men sen hoppas jag få vara tillbaka på jobbet igen! Som jag förresten fick muntligt om att jag fått en fast anställning redan - innan min provanställning ens är avslutad!! Känns helt underbart!!! Bara dom inte ändrar sig nu för att jag blev sjuk...                


Jag och barnen har tagit på oss en medryttar häst också - en liten söt shettis som heter Confetti och är världens snällaste (lite trött kanske, men i lagom fart för att jag kan vara lugn när barnen rider..) Där befinner vi oss på onsdagkvällarna och det är supermysigt! Jag har verkligen saknat stall-livet. Lugnet som råder därute i stallet och hästarnas varma och gosiga mular! Härligt!!

Sen har vi ju barnens simskola också - 2 dagar i veckan, och absolut inte glömma A:s innebandy på söndagmornarna...shit - jag börjar förstå att vår tid inte räcker till...


Kram E



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor Gotthardsson - 13 december 2013 20:25

Nja, kanske inte helt....men i veckan träffade jag fina J och hon nämnde just att jag inte bloggade längre....Ja, kanske dags att ta upp den (o)vanan igen?! Kör idag, men vi får se vari vi landar.   Massor av vatten har runnit under mina broar, m...

Av Eleonor Gotthardsson - 8 april 2013 22:14

Det var välda länge sedan jag la in några ord här, men nu kände jag att andan föll på...   Vi är nyss hemkomna från en fantastisk vecka i Sälen med underbar skidåkning, goväder och himla mysigt sällskap! Hela veckan var över förväntan och ny veck...

Av Eleonor Gotthardsson - 26 september 2012 20:19

Ja, det är vad det här inlägget ska handla om...Ibland glömmer jag bort det. Jag glömmer bort vilket fantastiskt liv jag har egentligen....Jag har inget att gnälla över egentligen, men jag gör det ändå. Jag gnäller över att jag är trött, lite ont i h...

Av Eleonor Gotthardsson - 24 september 2012 20:46

Jag och min äkta hälft behöver ha ett gemensamt projekt på G mest hela tiden. Då mår vi som bäst! Nu har vi börjat ta tag i nästa....Vi funderar på att bygga ett nytt hus...hus nummer 2. I samma område, inte så jättelångt från där vi bor, men ett nyt...

Av Eleonor Gotthardsson - 22 september 2012 17:51

Det finns några bloggar som jag följer med mer eller mindre ordning. De är av skiftande kvalite, men det finns EN blogg som verkligen fångat mig...en blogg som är så otroligt gripande, som får mig att gråta varenda gång jag läser den... Rekomendera...

Skapa flashcards