Alla inlägg under juli 2011

Av Eleonor Gotthardsson - 31 juli 2011 20:51

  Lekplatsen vid hotellet - Marcus, André & Michelle..



  Muminklubben...

 

Muminkram...

    Vattenrutschbana...Den här vågade inte jag åka...Skitläbbig!

  Den här passade mig och Michelle...Lång fast långsam...Helt okey!

  Middagsdags med våra nyfunna vänner Björn & Agneta och Isak

  Tummen upp för maten - pasta!

           

Av Eleonor Gotthardsson - 31 juli 2011 20:51

  Lekplatsen vid hotellet - Marcus, André & Michelle..



  Muminklubben...

 

Muminkram...

    Vattenrutschbana...Den här vågade inte jag åka...Skitläbbig!

  Den här passade mig och Michelle...Lång fast långsam...Helt okey!

  Middagsdags med våra nyfunna vänner Björn & Agneta och Isak

  Tummen upp för maten - pasta!

           

Av Eleonor Gotthardsson - 23 juli 2011 16:10

I går hände något fruktansvärt i vårt grannland Norge! Det är helt galet!! Hur kan EN enda människa förstöra så många liv? Hur är man funtad när man går in och bara skjuter en massa ungdomar och spränger ner byggnader? Vad är det för fel?? (Ja, det är ju inte armbågen han har ont i, i alla fall - det kan man ju vara rätt säker på!)


Hur kan EN enda människa ha så mycket hat inombords? Hur kan EN enda människa vara så fruktansvärt ond och elak?


Mina problem och bekymmer blev med ens väldigt små....Jag är otroligt lyckligt lottad - det inser man vid sådana här tillfällen. Jag har min familj i livet, jag är frisk och kry. Det är märkligt att även fast man känner jättemycket med Norrmännen och de som förlorat sina nära, är man väldigt självisk, och tacksam för att det inte var MINA nära och kära som drabbades...Eller kanske det inte är själviskhet? Kanske det är tacksamhet?


Ta hand om varann och tänd ett ljus för alla de som inte får uppleva denna lördagkväll, eller någon annan kväll tillsammans med sina älskade barn och familjemedlemmar...


Kram E


Av Eleonor Gotthardsson - 21 juli 2011 20:38

Midsommarlunch på Malmakvarn.



  Vi har blivit ägare till en jättefin båt....Det här att köpa båt som man kan sova på, är något vi pratat om ända sen vi flyttade från Minneberg och sålde vår andra båt. Sen kom då det där gyllene tillfället då vi kände att vi skulle klippa till! Men ibland undrar man.....

Första gången vi var ute så tjuvstannade båten ett par gånger och vår puls ökade till 380 slag i minuten. Nå, allt gick bra och vi var ute i några dagar. Sista dagen tyckte jag att en svag doft av urin slog emot mig när jag gick ner i ruffen, men eftersom U tillbringat många timmar för att laga toaletten, slog jag bort det som inbillning. Dock nämnde jag det lite i förbifarten till maken....Han blev svart i ögonen...Jag sa inget mer...  


Maken bestämde dock att han skulle titta på toaletten i båten när han ändå skulle i väg och kolla på nåt annat...Gissa resultatet?? Jo, maken hittade en spricka i en packning så han tog fram stora silicon-pistolen för att täppa till densamma. Dessutom fick han åka och handla en massa klorin och skura och skrubba lite - hyfsat äckligt. Även fast bara barnen hade gått på toaletten, så hade de hunnit göra både det ena och det andra, och det var nu detta som åkte fram och tillbaka på lite olika platser i båten....iaaack säger jag bara...


Hur som helst! Nu var ju allt fixat - U hade löst problemen med tjuvstoppen, siliconat toaletten och dessutom var den ju himla bra städad i alla skrymslen och vrån..  


Det innebar ju för oss att våran midsommar var räddad - klart vi skulle dra iväg till Malmakvarn! Jag hade ju dessutom tagit ledigt dagen före midsommar, så vi skulle hinna iväg tidigt och få en bra plats i hamnen.

Det började med att jag gjorde en riktigt stor tavla på jobbet som gjorde att den lediga dagen som jag hade tänkt ha gick om intet - jag var ju tvungen gå in och fixa till det jag ställt till med. Jag jobbade alltså hela dagen och lite till....Vi velade om vi skulle åka eller inte..Vi höll på fram och tillbaka och det var himla stökigt. Till slut (Med viss övertalning) bestämde vi oss för att åka i alla fall. Sent var det och vi drog i väg. Vilket vi senare fick ångra bittert...


Båten gick jättebra - inte ett enda stopp på hela vägen. Men...precis innan vi skulle in i viken där hamnen ligger stannar båten...och bara vägrar starta...Suck!! Våra underbara vänner kom och drog oss in till hamn där vi landade. Upptäckte att båten dragit typ det dubbla i bensin mot vad den ska - vi hade alltså soppatorsk!!! (Himla braiga båtmänniskor vi är då...)


Som tur var fanns det en tjej i sällskapet som hade kommit ut med bil - tack du underbara ängel!! Som dagen efter, skjutsade i väg U till närmsta bensinstation där han fixade bränsle. Sen hade vi en helt underbar midsommarafton, med allt som hör midsommar till.


Dagen efter skulle vi försöka komma oss hem tidigare, eftersom att vi skulle åka utomlands på nästföljande dag. Men man skulle kunna säga att det sket sig!! Fullständigt och totalt!! Båthelvetet från satan vägrar starta - det visar sig att något har hänt i förgasaren och båten kan inte köras överhuvudtaget...


Nu börjar det var brådis....Vi MÅSTE bara ta oss hem för att kunna hinna med flyget som gick klockan 4 morgonen efter...Vi kollar bussar från Malmakvarn, men inser snabbt att det är en omöjlighet - det går verkligen inte att få med oss allt på bussen. Vi bestämmer oss för taxi! När Uffe går ner i ruffen för att ringa dit, upptäcker vi att det återigen doftar mumma av urin i ruffen...suck!! Ja, ja...det är bara att lägga det åt sidan - mindre viktigt just nu..


Precis när mannen får kontakt med taxin, så kommer våra otroligt underbara, fantastiska vänner och erbjuder oss skjuts med deras båt till vår hemmahamn. (Jag kommer vara dem evigt tacksamma för denna handling..) Vi tar våra pinaler och åker vidare hemåt.


Det har aldrig, aldrig varit såååå skönt att stå på land, som denna lördageftermiddag...


Jag kan säga att båten var billig just denna eftermiddag..... 

  Lite dans runt stången jag och barnen var med och fixade medan mannen skruvade....

  Dom bästa!! (då menar jag snyggingarna längst fram)

  Himla tur att fru G hjälper till med sjökorten...annars hittade vi väl aldrig hem...Eller kanske inte....

  Så här ser det ut efter en riktig midsommarfest!!


Kram E

Skapa flashcards