Direktlänk till inlägg 26 april 2009

Vilken helt oootroligt lyckad helg!

Av Eleonor Gotthardsson - 26 april 2009 18:55

Har verkligen bara myst i helgen! I fredags blev jag avtackad på jobbet med ett jättfint Miss Lee smycke och ett superfint skrivet kort. Dessutom jättefina värmande ord från min närmsta chef och VD:n på företaget..(han som för övrigt sålt in mig på ett annat företag, Tack M). Nu lyckades jag ju dock få tag på mitt drömjobb alldeles själv, men man blir varm i hjärtat när någon är sååå omtänksam utan att man bett om hjälp ens...

Hur som helst, jag blev dessutom bjuden på Indisk mat till luch och sen åkte jag hem till mina små-gnottar. Vi var ute hela em-kvällen 20 grader varmt i skuggan - helt uuuunderbart. U kom hem sent och vi käkade pizza till middag - gött!


På lördagen hade ju jag planerat en liten överraskningsfest till mannen, så jag skickade iväg honom och barn till lekslottet ett par timmar. Själv gick jag över till grannen A med 8 grillade kycklingar och en massa "grönfoder" som vi gjorde cesarsallad på. A tyckte väl det var mindre roligt, då han var ute kvällen innan på baluns med tidigare jobbarkompisar. Men han trots detta en klippa på att renska kycklingar!! (Tack snäll A - utan dig hade jag inte vart färdig än...)Hur som, A & N hade bestämt att dra iväg U på Go-cart på eftermiddagen så jag kunde förbereda här hemma, så bror T kom vid 16-tiden och hjälpte till med bord och stolar och fördrinkar och gud vet allt! Nå, vi hann färdigt innan gästerna kom. (Tur att dom kom, för en av gästerna, min vän H, hade nämligen fixat vinet - hade vart trist om hon inte kommit ;0)) U blev mäkta förvånad när han stiger in och ser alla människor - det var kul att se hans min - innan han förstod att alla var där för hans skull...Det blev lite singstar på kvällen - märkligt att man blir såååå bra på att sjunga när man intagit lite alkoholhaltiga drycker???


Det blev en lyckad fest och i morse var jag faktiskt pigg och steg upp med gnottarna vid 7.30-tiden och fixade lite kaffe och röjde (DET behövdes!) . Sen gick jag ut på altan och satte mig och fikade lite 20 grader varmt och strålande sol idag med....Uuuunderbart! U väcktes av skönsång av A & M - det var Ja må han leva så det stod härliga till - så sööööta!


I dag städade jag bilen invändigt - shit vad mycket sand och grus det var där...Tänkte om jag nu ska byta bil är det ju roligare att lämna min för inbyte om den inte ser ut som ett sandtag! Har bestämt mig för att köpa en A3:a nu, känns som en säker och bra bil nu när jag börjar köra mera...

U var i väg på träning - han ska ju bli fotbollstränare för A som börjar fotbollsskolan nu på söndag. Tror han kommer gilla det starkt!!


Nu sover barnen och jag har skickat iväg U till biltvätten med min gamla "Pelle-bil" så han blir fin på utsidan med!! Tidig kväll i kväll - imorgon börjar allvaret på mitt nya jobb!


Kram E


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor Gotthardsson - 13 december 2013 20:25

Nja, kanske inte helt....men i veckan träffade jag fina J och hon nämnde just att jag inte bloggade längre....Ja, kanske dags att ta upp den (o)vanan igen?! Kör idag, men vi får se vari vi landar.   Massor av vatten har runnit under mina broar, m...

Av Eleonor Gotthardsson - 8 april 2013 22:14

Det var välda länge sedan jag la in några ord här, men nu kände jag att andan föll på...   Vi är nyss hemkomna från en fantastisk vecka i Sälen med underbar skidåkning, goväder och himla mysigt sällskap! Hela veckan var över förväntan och ny veck...

Av Eleonor Gotthardsson - 16 oktober 2012 22:20

Livet rusar som vanligt på i 190 och vi hinner knappt med att stiga upp innan vi ska gå och lägga oss...Jag trodde i mitt stilla sinne att när sommaren var över, jag landat i mitt nya jobb och vardagen börjar ramla på plats, att det skulle bli lite m...

Av Eleonor Gotthardsson - 26 september 2012 20:19

Ja, det är vad det här inlägget ska handla om...Ibland glömmer jag bort det. Jag glömmer bort vilket fantastiskt liv jag har egentligen....Jag har inget att gnälla över egentligen, men jag gör det ändå. Jag gnäller över att jag är trött, lite ont i h...

Av Eleonor Gotthardsson - 24 september 2012 20:46

Jag och min äkta hälft behöver ha ett gemensamt projekt på G mest hela tiden. Då mår vi som bäst! Nu har vi börjat ta tag i nästa....Vi funderar på att bygga ett nytt hus...hus nummer 2. I samma område, inte så jättelångt från där vi bor, men ett nyt...

Ovido - Quiz & Flashcards