Alla inlägg den 17 april 2009

Av Eleonor Gotthardsson - 17 april 2009 12:31

...så är det skönt att ha bra grannar att tillgå! Jag upptäckte rätt sent igår kväll att det här att hinna lönerna färdigt kunde jag fet-glömma! Orkade inte heller sitta hur länge som helst med dessa...Bestämde mig för att jobba lite längre idag, fredag, då jag egentligen slutar 11.30 Jag kommer förmodligen att göra full dag, då min underbara granne M lovat hämta upp mina små på dagis. Tack snälla M!! Det är guld värt!!


Mannen är ju fortfarande borta och dyker nog inte upp förrän efter 17 idag. Ska bli trevligt att få hem honom faktiskt.


I går kväll fick jag besök av samma trevliga granne jag skrev om i tidigare stycke. Vi tog faktiskt ett par glas vin och surrade. Det var länge sen vi träffades så på två:ens och kunde prata "ordentligt". När vi träffas brukar det vara familjevis, de 2 med sin lilla dotter V och vi då med våra två vildbasar. Det säger sig själv att det där med att föra ett normalt oavbrutet samtal inte riktigt fungerar. Sen när barnen gått isäng, så är ju fortfarande våra makar närvarande och på nåt sätt pratar man inte på samma sätt och om samma saker när de är med....Hur som! Vi fick i alla fall vårt lystmäte tillgodosett igår kväll. Mycket trevligt!!


I helgen har vi inga planer förutom att försöka komma igenom den gigantiska högen med ren tvätt som ska strykas in i garderoberna. Det är ett och annat plagg efter vår Ekträsk-färd. Sen bör vi kanske städa lite också, våren är ju här och jag borde plantera lite frön och rensa i mina land, kanske kratta lite....Ja, just det - inget planerat var det....;0))


Förhoppningen är att jag och min vän H ska träffas nån av kvällarna fredag eller lördag och prata lite. Har inte hunnit det på flera veckor och jag saknar henne!!


Kram E


Ovido - Quiz & Flashcards