Alla inlägg den 18 april 2009

Av Eleonor Gotthardsson - 18 april 2009 20:09

I dag har vi grejat lite ute på gården bara, inte några stora grejer men vi har i alla fall fått lite gjort...

Måste berätta en grej som gjorde mig glad idag! Före jul blev jag erbjuden ett jobb som jag egentligen inte ens sökte - det blev lite bananskals syndromet. Hur som helst, så var det supernära att jag bytte jobb då. Dock pratade jag med min närmsta chef och han tyckte absolut inte att jag behövde vara orolig för min tjänst - det hade absolut inte vart något tal om att jag skulle behöva gå, snarare tvärtom! Jag nobbade alltså det andra jobbet, som låg superbra till för mig rent geografiskt, max 10 minuter hemifrån.


Ja, jag har tänkt lite på det företaget sen jag blev uppsagd - typ 2 månader senare, men förstod ju så klart att de anställt nån annan där, så jag har inte ens bemödat mig med att kontakta dem....Dock har vi en gemensam bekant jag och en av ägarna där och hon hade nämt lite så om mig i förbifarten och fick veta att de inte är nöjda med sin tidigare rekrytering och hade blivit besvikna när jag tackade nej...De ser gärna att jag kontaktar dem igen!!! Jag blev såååå glad!! Tack J för att du finns!!


Jag ska nu skynda på de här 2 andra jobben som jag har i "pipen" för att se vad den månne vara och lite med löneläge och även arbetsuppgifter. Man ska inte säga nej förrän man vet vad man säger nej till.


Sitter och väntar på min gode vän H, vi tänkte surra lite och dricka lite vin kanhända-månne?!?  Länge sen vi sågs och jag längtar lite efter henne faktiskt...

 Mannen lär ju fly antingen upp på övervåningen eller vidare ut genom dörren till grannen A, för att slippa vårt surr...stackars liten!! ;0))


Ha en underbar lördagkväll!


Kram E

Ovido - Quiz & Flashcards