Alla inlägg den 6 januari 2009

Av Eleonor Gotthardsson - 6 januari 2009 20:33

Barnen sover nu gott och i morgon börjar allvaret igen med dagis och jobb. Ungarna har varit mer högt än lågt hela dagen idag, förstår inte vad vi matat dom med?? Men hur som helst så fick maken dom att sova till slut. Få se om det blir enklare att väcka dem imorgon än det var att söva dem ikväll....


Eftermiddagen har vi tillbringat på Coop och sen har jag fixat lite köttfärssås till både frys, middag och lunchlådor. Skönt att ha det gjort! Sen har middagsplaneringen för veckan blivit åtgärdad - även det känns himla trevligt att ha gjort bort, så behöver man inte tänka på det!


Snöat har det gjort också!! Det har kommit rätt mycket!! Får se om jag kanske tar snowracer till dagis och hämtar barnen imorgon. U skulle åka och köpa nya stolar till A till bilen. Känns som han behöver nya nu...eller det har han väl behövt rätt länge, men jag är såååå tjurig på säkerheten. Jag vägrar sätta honom åt "rätt" håll förrän det är säkert - och det ska det tydligen vara nu, både åldersmässigt och längd och tyngd..

U sålde iväg båda stolarna idag, alltså de som han haft. Det var inga stora problem - satte in annonsen idag på förmiddagen och stol nummer 2 var köparen och hämtade för en timme sen.


Nu ska jag bara bli en stor hög i soffan! Vi höres!!


Kram E 


Av Eleonor Gotthardsson - 6 januari 2009 13:36

Japp, nu har jag och maken städat bort varenda tomte! Jag hoppas det i alla fall - dom har en förmåga att dyka upp lite eftersom, ända tills mars dom där små rackarna! Men vi  har i alla fall gjort vårt bästa att hitta de och lägga ner dem i sina små lådor igen - tills nästa jul.

Dessutom har jag städat hela huset - känns jätteskönt att ha gjort det. Även fast jag faktiskt tillhör de här märkliga människorna som faktiskt tycker det är roligt att städa....Nå, jag har ju turen att jag får börja om igen om bara några dagar...;0))


U tog med sig barnen ut och leka lite medans jag fixade här inne. Jag brukar faktiskt låta dem hjälpa till, men idag kändes det som att vi var lite stressade och jag ville få undan det. Det tar en aaaaaning längre tid om barnen är med och gormar med vatten som man ska springa runt och torka upp också.


Ska försöka ta oss iväg och handla också - råttorna gråter i vårt kylskåp nu...

Har ingen aning om middagen för idag, och än mindre för i veckan. Jag brukar försöka att laga maten på söndagar för hela veckan, så man slipper stå med det när barnen är trötta och hungriga. Bättre att lägga den tiden på att kanske vara ute eller bara leka med dem inne. Pastan eller potatisen brukar klara sig rätt bra själv, och då får barnen den tiden i stället.


I morgon är det jobb och dagis igen och jag har egentligen ingen söndagsångest, men däremot så känner jag att jag har alldeles för mycket att göra. På måndag kommer vår konsult för löneårs-slutet, och då bör jag ha gjort endel grejer. Dessutom har jag en julgransplundring att arrangera till på söndag för kollegorna med barn (eller utan). Förstår inte riktigt hur jag ska lösa det, men det brukar alltid bli nån ordning i slutändan.


Nu ska jag gå och plocka in mina småtroll...


Kram E

Ovido - Quiz & Flashcards