Alla inlägg den 27 januari 2009

Av Eleonor Gotthardsson - 27 januari 2009 21:11

I dag har M varit helt väck hela dagen. Inte alls den pigga glada tjej som vi är vana. Till slut kände jag att jag var tvungen göra nåt, hon klagade på magont, så jag ringde sjukvårdsupplysningen. De tyckte jag skulle åka in och kolla. M har haft feber och jag trodde att det hade med hennes "magsjuka" att göra, men det trodde ingen annan, så jag åkte till Närakuten och blev sen vidareskickad till Barnakuten istället - Alla jag pratade med tyckte det lät som blindtarmen eller nåt åt det håller.


Väl på Barn fick vi nästan komma in på en gång - trots att det var massor med barn. M var väldigt medtagen och orkade inte med sig själv ens. Fick en bra läkare som klämde och kände och försökte med alla medel få henne att dricka eller äta glass - nobben! Har damen bestämt sig för nåt är det inte lönt att att försöka ens! Hur som helst, han ordnade så vi fick ta en massa prover, men det visade ingenting konstigt.


M var helt knäckt och sov nästan hela tiden och när vi kom hem fick jag äntligen i henne lite apelsindricka, inte mycket, men lite grann i alla fall. Sen somnade hon i min famn i soffan igen. Nu sover hon i sängen, hoppas, hoppas att hon är piggare imorgon.


Usch, jag verkligen HATAR när barnen har ont och är sjuka - skulle betala mycket pengar för att ta det istället för dem.


Kram



Av Eleonor Gotthardsson - 27 januari 2009 09:34

I natt vaknade jag av en gnällig M, (inget ovanligt - vi brukar ju vara mer vakna än sovande på nätterna hon och jag), men sen hörde jag ett ljud som jag allt för väl känner igen.....Det var bara upp med hela familjen, renbädda sängen, i med dottern i duschen. Försöka få A att somna om - (gick så där kan jag säga...)U satt uppe i soffan med M och hon fick upp vattnet hon drack till och med. Stackars liten. Man skulle ge vad som helst bara man kunde ta över sjukdomar och sånt så barnen slapp...Den här gången var det visst jag som drog hem den och smittade ner tösabiten..Nu har hon precis fått morgon-vällingen, så vi får hoppas att hon kan behålla den. Hon säger att hon mår bra i alla fall.


Igår kväll ringde min helt underbara chef till mig! Han tyckte att jag skulle vara hemma en extra dag bara för att hämta igen mig. Känns så skönt att slippa känna pressen att man, så fort man orkar stå på benen, ska jaga tillbaka till jobbet. Även fast jag har världens bästa jobb, så kanske man inte är så "vass" när man haft magsjuka dagen innan....Då hade jag ju ingen aning om att natten skulle bli så här....


Det har suttit lappar uppe på dagis om att magsjukan cirkulerar på "stugan", och då frågade jag vad som gällde med syskon. För mig är det rätt självklart om M har magsjuka så ska ju A vara hemma också för han är väl lika mycket smitthärd han som hon...Men tydligen finns inga riktlinjer på vår förskola om det. Är ett av syskonen magsjuka - är det helt okey att lämna av det andra på förskolan!! Är inte det helt sjukt??? Eller?? Magsjukan kommer ju aldrig sluta snurra då?? Ska ta upp det på nästa föräldramöte - verkar helt konstigt i mina öron.


Kram


Ovido - Quiz & Flashcards