Alla inlägg den 18 januari 2009

Av Eleonor Gotthardsson - 18 januari 2009 19:25

I natt har jag och dottern haft en stökig natt...har varit uppe flera gånger och hon har varit jätteledsen. I morse gick A & U upp före oss, men sen  när M vaknade ville hon inte gå till dem, utan satt bakom gardinen i sovrummet och tittade på mig! Har ni någonsin provat sova när nån stirrar på Er?? Om inte kan jag meddela att det är omöjligt! Även fast hon var jättetyst och bara satt där, så gick det inte att somna...Borde verkligen ha sovit längre, jag var sååå trött, men det bara inte går när nån naglar fast en med blicken på det där sättet. Nå, till slut gav jag upp och steg ur sängen. Lika bra!


I dag har jag lagat massa mat till i veckan, det är så skönt att ha middagen klar, så man slipper stå vid spisen när man hämtat smågnottarna från dagis. Bara att värma på! Dessutom blir mannen glad, han tycker inte att matlagning är så där jättekul....Det gör egentligen inte mig så mycket, då jag oftast tycker det är rätt kul att laga mat, i alla fall på helgen, vardagsmaten skulle jag lätt kunna låta bli att laga. I dag blev det i alla fall pannbiffar och en fisk i ugn som man gör en smarrig sås till. Tar massor med tid, men såsen blir bara såååå god! Sen ska jag göra en lasagne i morgon, men det kan jag göra när barnen sover.


Efter käket stoppade jag barnen i badet och nu är de rena inför veckan. Sen stoppade jag mig själv där också - så skönt! I övrigt blir det en kväll i soffan. Orkar inte göra mer idag nu...Jo, ska lägga fram kläder till barnen tills imorgon, men det är det enda!


Kram E

Ovido - Quiz & Flashcards