Alla inlägg den 17 januari 2009

Av Eleonor Gotthardsson - 17 januari 2009 18:04

Fördelen med att gå på fest på fredagen är att helgen känns längre! Jag har ju dessutom varit pigg och inte det minsta dålig idag, så för mig känns den här helgen jättelång! Helt underbart...


I dag har vi planerat mat för veckan, handlat och jag har lagat lite olika kycklingrätter. Jag och mannen ska snart sätta oss och äta - barnen fick annan kyckling, då de inte är så förtjusta i min kryddigare variant. Gjorde en kyckling gryta till dem med svamp, ananas och bearnesås - det gick hem! Dessvärre har vi en liten A som är jättekinkig med mat överhuvudtaget nu och han äter jättedåligt!! Han som alltid har slevat i sig massor förut, har plötsligt en period när han inte äter nåt! Eller väldigt lite i alla fall - pasta i alla former och ris och bulgur funkar, men det som man äter till blir nästan alltid kvar....Hopplöst! Nå, jag hoppas det går över.


Nu ska vi käka lite - ha det bra till nästa gång!


Kram E

Av Eleonor Gotthardsson - 17 januari 2009 09:14

I går var vi som sagt på fest hos grannen A som hade 35-års kalas...Vi hade barnvakt, W & T var hemma hos oss. Jag hade lovat att gå hem och söva barnen, vilket jag också gjorde - bara det att då somnade ju jag med! Undrar just när barnvakterna gick hem....??

Konstaterar att jag inte riktigt orkar fest på fredagar.....Kan det vara åldern?? Jag brukar ju numera somna i soffan efter ett glas vin på fredagkvällen....Trevligt sällskap!!


Men å andra sidan är ju jag pigg idag, och det är nog förmodligen inte mannen - han har inte stigit upp ännu. Han kom hem vid 3-tiden. Hörde när det knackade på dörren, förstår inte hur den kunde vara låst?? Har barnvakterna låst efter sig?? Får kolla med dom...Hur som helst förmodar jag - med tanke på skicket på mannen då - att han sover en stund till...;0))


I dag har vi inget planerat - så skönt!! Fast jag ska nog damsuga i alla fall - barnen hade haft popcorns-disco igår, och det syns!! Nå, huvudsaken dom hade kul i alla fall - det hade jag, även om det inte var så länge....


Kram E


Ovido - Quiz & Flashcards