Alla inlägg den 20 mars 2009

Av Eleonor Gotthardsson - 20 mars 2009 08:45

Kan någon förklara det för mig??? Hur jag ska överleva utan min älskade familj i 2,5 dag till??? Det är för mig en gåta. Jag saknar dom så jag håller på att sprängas!


Jag har iofs fullbokat helgen för att inte behöva fundera så mycket! I dag ska jag ut och shoppa lite. M önskar sig en ny pippiklänning, så det ska jag förära henne med om jag hittar nån. Själv behöver jag ett par nya skor...

Sen kan det tänkas att jag kommer på fler saker jag "behöver" om jag hittar nåt som ser "behövt" ut. :0)) Sen tänkte jag städa lite. Passa på nu när jag faktiskt får städa själv. Annars brukar alltid M hjälpa till och då tar städningen genast ett par timmar extra. Men å andra sidan, det gäller att uppmuntra, det kommer ju en dag när hon förmoligen inte är så sugen på att hjälpa till med städningen.


I kväll kommer min vän H över på lite vin och mys. Vi träffas alltid med barn annars, så ikväll ska vi prata lite vuxet. (Om vi nu klarar det;0)) Ska bli trevligt. I morgon har jag bokat in med min vän J och senare på kvällen även med bror T. Så jag ska faktiskt sysselsätta mig allt vad jag kan här under helgen. Söndag kommer ju familjen hem igen - tack och lov!!


Jo, måste ju berätta att jag nog kommit på vilket ord som är kortast - alltså kortast i världen (tror jag). Det ordet består av 2 bokstäver och är: O i = Inte i (tex, nyckeln är oi). För norrlänningar vet jag att det är helt självklart, men för er som kanske inte är det, kan det vara svårare. Men det är faktiskt ett ord!!


Kram E

Ovido - Quiz & Flashcards