Alla inlägg den 8 mars 2009

Av Eleonor Gotthardsson - 8 mars 2009 11:02

Nu var det söndag?? Undrar var helgen tog vägen? Tycker inte vi hunnit med någonting.

Vi har iofs haft främmande i helgen, och då blir det ju inte så mycket gjort. Tvättkorgen är i alla fall näst intill tom nu, så där är vi ifatt i alla fall. Svärmor och svärfar åker hem vid 4-tiden idag, så sen blir det tvagning av barn. M:s sista dag med penicillin idag. Tack Gode Gud så skönt!! Det är verkligen en strid varenda gång hon ska ta det. Hörde att det visst finns suppar, men att de är så dyra så läkarna inte skriver ut dem, men just i sånt här fall som M, borde det verkligen gå att göra undantag. Det är verkligen värsta traumat för henne att ta medicin i munnen, spelar ingen roll vilken, men penicillin smakar ju verkligen inte gott någonstans, så det är den värsta!


Funderar på att ge mig ut och springa lite idag, men vi får se - kanske bara blir en promenad...Men just nu känner jag mig laddad för en tur med "springskorna". Det värsta är ju då att min knä pruttesterar lite. Jag slet ju sönder mitt korsband när vi var i Sälen och åkte skidor...Det var en sån där underbar soligt eftermiddag och snön var som smör....Jag kände egentligen

inte när det hände - fast jag vet när det var...Helt plötsligt kändes knät sladdrigt...På kvällen skulle vi tjejer gå ut och jag stod i underkläderna och skulle måla mig lite när jag fick se mitt knä!! Helt abnormt stort...Ont gjorde det också då?!  Blev magnetröntgen och hela kittet, och det konstaterade att jag gjort sönder korsbandet.


Jag fick välja om operation eller inte....Tydligen brukar man inte operera det här såvida man inte är elit-idrottsman eller kvinna, eller väldigt sällsynt, för man kan träna upp sig väldigt bra, och klarar sig väldigt långt utan korsband. Jag har heller ingen lust att ha konvalecens tid 6-8 månader och i gips, så om det inte är värre än så här, så får operation vara för mig. Men som sagt, brukar få lite känningar när jag rider och när jag springer...Det gäller att linda ordentligt...


Kram E



Ovido - Quiz & Flashcards