Alla inlägg den 10 mars 2009

Av Eleonor Gotthardsson - 10 mars 2009 09:43

I går blev sonen klippt! Han blev så stilig så. U var och hämtade honom på förskolan och åkte till Skärholmen och klippte honom. Idag är det M:s tur att bli tillklippt! Dock är vi lite restrektiva med henne - vill inte klippa på längden, bara luggen och kanske ta det allra yttersta i topparna - om det nu verkligen behövs! ;0))


Jag ska förresten på ny anställningsintervju idag - ska bli spännande. Det går via en rekryteringsfirma, och företaget jag i så fall ska jobba åt ligger i Södertälje - vore ju rätt klockrent! Det ligger ju åt "rätt" håll så att säga och det tar inte mer än 20 minuter från dörr till dörr!


Har inte heller fått någon svar från de andra jag vart på, men jag vet att 2 av dessa kommer jag nog inte höra nåt om förrän nästa vecka. Nå, jag sitter inte i sjön - än!


Vi fick förresten en rolig överraskning här i fredags - vår väg-räkning är tydligen på väg! "Bara 54000,-" som kommunen vill ha. Nå vi är inte de som råkar värst ut, i Vistaberg ligger visst räkningarna på 116 000,- när jag fick veta det, kändes det som våran räkning inte var så hög....Dock hörde vi av grannens bror - som är mäklare - att man faktiskt har 15 år på sig att betala - enligt lag!! Vilket gör att vi i alla fall har 10 år till på oss,  beroende hur man räknar - från det vi flyttat in, eller från det vi får räkningen?? Har ingen aning faktiskt....Lär ju visa sig.


I morgon ska jag på mitt första förskoleråds-möte. Ska bli intressant. Jag har i alla fall EN sak jag känner att jag vill ta upp, och det är det här med syskon på dagis, när man är hemma med det andra för magsjuka. Tycker det är helt sjukt att man för ett av barnen på förskola om man VAB:ar för det andra syskonet...Det är ju inte så konstigt att magsjukan florerar läääänge när den går.


Näpp - nu ska jag börja göra mig klar inför min intervju! Vi hörs!


Kram E

Ovido - Quiz & Flashcards