Alla inlägg den 11 mars 2009

Av Eleonor Gotthardsson - 11 mars 2009 13:06

I går var jag på anställningsintervju nr 4! När jag var där ringde de från anställningsintervju 1 och sa att de kommer återkomma till mig i slutet på den här veckan och att de inte hade glömt bort mig. Sen fick jag även mail från anställningsintervju 2, där de meddelade att jag och en till är kvar för "utsållning". Det står alltså mellan mig och en till - av drygt 70 sökande. Kul att ha kommit dit, men det vore ju trevligt om jag fick bli den de anställde också! Där kommer också ett svar i slutet på veckan. Blir en spännande upplösning alltså....


I dag har jag vart på förskoleråd på vårt dagis....Det var en ny upplevelse för mig. Det gick bra, och jag tycker nog att vi fick mycket uträttat och genomgånget. Dessutom fick jag höra att A:s avdelning haft massor med problem här under hösten och för-vintern. Jag som har frågat flera gånger (personalen) och de har sagt att det "inte hänt nåt särskilt". Inte konstigt att A har haft ont i magen och inte velat gå till dagis på morgonen. Nu håller de tydligen på att åtgärda problemen och har sagt upp vikarier som inte håller måttet. A har ju redan börjat tycka, bara de senaste veckorna att det ska bli kul att gå till dagis....En klar förbättring tydligen!!


I dag ska jag jobba lite längre har jag tänkt, får se hur länge - jag har fortfarande ett flexsaldo som stiger way over, men nu har vi ju löner att göra, så nu lär det bli ännu mer + på kontot!


Mannen sliter som ett djur därhemma. Han har verkligen inte ledigt och semester. Han grejar med allt möjligt....Tur att han är en sån människa, kanske vi kommer ifatt lite vad gäller alla förrådsutrymmen som vi bara belamrar med fler saker hela tiden - nu kanske han kan hålla efter, så vi kastar det som vi inte använt sen vi flyttat in. De sakerna behöver vi knappast sen heller....


Vet inte vad det beror på, men den här senaste tiden har jag längtat efter ungarna konstant!!! Det bara värker i magen av saknad och längtan?! Undrar vad det beror på??? Kan vara oron när det gäller det här med jobb och uppsägning och hela den biten?!? Vet inte, men gissar det i alla fall.


Kram E

Ovido - Quiz & Flashcards