Direktlänk till inlägg 19 januari 2012

Feber är inget bra tecken....

Av Eleonor Gotthardsson - 19 januari 2012 20:54

...så mycket har jag förstått av min vistelse här. Jag trodde faktiskt att jag skulle få åka hem imorgon och få vara med min familj i helgen. Men det kunde jag fet glömma! Just nu har jag dryga 39 grader och förbereds för operation under morgondagen om ingen plötslig vändning sker. Blir så himla ledsen så att jag bara bröt ihop! Den här magiska vändningen har jag väntat på i flera dagar nu (Men det hoppas jag såklart att det ska!) Enda som jag ser det fördel med operation (förutom att jag blir frisk då), är denna hiskeligt hemska sjukhusmat som jag slipper - då kan jag få lite dropp i stället.


Har i övrigt vart en skitdag idag. Haft superont och bett om smärtis här på eftermiddagen, men inte fått något, trots upprepade påtryckningar. Vet inte varför, men det kändes lite som att dom tyckte jag inte behövde det och kanske var lite "kjolbyxa" och gnällig. Dock när dom senare kom och tog prover och insåg att febern knallat upp på 39 och min puls var skyhög, så undrade hon lite försiktigt om jag hade ont. Ja, sa jag, har sagt till om det ett par gånger..Ja, fick till slut lite som faktiskt hjälpt lite grann. Ska invänta världens gulligaste nattskötare (Säger man så om manliga sjuksköterskor)? Han är så himla lyhörd och kollar och fixar, inte bara mig utan den gamla damen jag delar rum med som är lite senil och väldigt påfrestande för övriga sjuksyrror, det har jag förstått. Stackars tantaluring! Jag har sprungit och hjälpt henne endel här när jag känt mig hyfsat pigg och smärtfri, men hon är jätteförvirrad och jag märker att irritationen hos syrrorna är rätt hög. Snart kommer inte jag kunna vara tyst kan jag meddela...(då lär jag få än mindre smärtlindring antar jag!)


Min fina make och lill-tösa var hit på eftermiddagen. A är lite hemlig just nu, han tacklar det här med att mamma är på sjukhus på ett lite märkligt sätt stackarn. Önskar jag kunde vara hemma och förklara för honom....Älskar dom så mycket!


Ja, ja...imorgon är en annan dag - kan bara bli bättre nu!


Kram

E

 
 
Ingen bild

Svensson

19 januari 2012 22:37

Nä men ?! Krya på dig! Man blir ju alldeles :0 när man läser detta. Kram på dig och hoppas att de snabbt hittar orsaken till febern och att du strax kommer hem till de dina.Bamsekram igen från din forna (inte forntida)arbetskamrat uppe i JokkiMokki. / Eva S

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor Gotthardsson - 13 december 2013 20:25

Nja, kanske inte helt....men i veckan träffade jag fina J och hon nämnde just att jag inte bloggade längre....Ja, kanske dags att ta upp den (o)vanan igen?! Kör idag, men vi får se vari vi landar.   Massor av vatten har runnit under mina broar, m...

Av Eleonor Gotthardsson - 8 april 2013 22:14

Det var välda länge sedan jag la in några ord här, men nu kände jag att andan föll på...   Vi är nyss hemkomna från en fantastisk vecka i Sälen med underbar skidåkning, goväder och himla mysigt sällskap! Hela veckan var över förväntan och ny veck...

Av Eleonor Gotthardsson - 16 oktober 2012 22:20

Livet rusar som vanligt på i 190 och vi hinner knappt med att stiga upp innan vi ska gå och lägga oss...Jag trodde i mitt stilla sinne att när sommaren var över, jag landat i mitt nya jobb och vardagen börjar ramla på plats, att det skulle bli lite m...

Av Eleonor Gotthardsson - 26 september 2012 20:19

Ja, det är vad det här inlägget ska handla om...Ibland glömmer jag bort det. Jag glömmer bort vilket fantastiskt liv jag har egentligen....Jag har inget att gnälla över egentligen, men jag gör det ändå. Jag gnäller över att jag är trött, lite ont i h...

Av Eleonor Gotthardsson - 24 september 2012 20:46

Jag och min äkta hälft behöver ha ett gemensamt projekt på G mest hela tiden. Då mår vi som bäst! Nu har vi börjat ta tag i nästa....Vi funderar på att bygga ett nytt hus...hus nummer 2. I samma område, inte så jättelångt från där vi bor, men ett nyt...

Ovido - Quiz & Flashcards