Alla inlägg den 6 januari 2012

Av Eleonor Gotthardsson - 6 januari 2012 20:46


I dag fick jag sovmorgon....sov till 9.30 och det var så helt underbart! Vi städade undan lite julgrejer och så kom det ett sms från lillebror! Vi bestämde att ses, så de rullade söderut mot oss...Jag älskar verkligen spontant påkomna grejer! Det blir som bäst så! Dom ramlade i alla fall in hos oss strax efter lunchtid och jag och K åkte iväg och handlade - helt själva, utan barn och män och himla vad skönt det var! Männen och barnen tog en promenad med Smokie, som idag fick sin jungrupromenad efter sitt brutna falangben, och allt gick bra, ingen hälta, så nu kan vi nog återuppta lite träning och skogspromenader igen.


Vi fixade till en delikat potatisgratäng och stekte på lite fläskfilé med grönpepparsås till - shit vad gott det var, speciellt då man missat lunchen idag..


Det var så nice att vi sågs igen, vi har nu bestämt att det ska bli lite ordning på våra dejter, det har varit alldeles för länge mellan gångerna. Nu har vi i alla fall bokat in sista helgen i januari, så då åker vi ut till norra sidan staden! Trevligt! Jag är så kär i deras små loppor A & E, så himla underbara ungar! Jag säger det igen - inga fler egna, men jag lånar mer än gärna M & K:s barn. Sötnosar! Skulle lätt kunna äta upp dom båda två!


Sen fick jag också ett roligt samtal från min kompis som jag skrev om här om dagen, hon har blivit anställd av en advokatbyrå inne i stan som assistent!!!! Förstå vilken tur!!! Eller egentligen inte tur, utan mera så att hon förtänade det! Mer än någon annan!! Det som var så himla kul var att en FB-vän meddelade att de behövde folk, och min kompis var uppe i de rosa molnen redan då jag hade  lämnat numret, när vi hade lagt på ringde advokatbyrån!! Undrar just bland vilka moln hon var sen?!?


Nu sitter jag i alla fall i soffan med julen undanstädad och väntar att maken ska komma hem från Arlanda med den stora sonen som varit hemma hos pappa i jul! Längtar, längtar, längtar!! Älskade ungar - hur har man någonsin klarat sig utan dom? Jag menar innan dom föddes? Vad gjorde man med all kärlek?? Eller man kanske inte hade så mycket kärlek i hjärtat då?? Eller hade man?? Det är i alla fall översvämning där mest jämt nu tycker jag, när man tänker på barnen, eller bara sitter och håller om dom...så mycket kärlek...både till dom och till min allra bästa U. Om ni bara visste hur mycket jag älskar er!


I dag var faktiskt lite som julafton! Lillebror och familj kom förbi och vi hade en jättemysig dag/kväll. Sonen kommer snart hem och jag får krama honom. Julen är äntligen väck ur vårt hus! (Hoppas inte på några besök förrän möjligen, tidigast nästa år!!)


Kram E

Ovido - Quiz & Flashcards