Alla inlägg den 3 januari 2012

Av Eleonor Gotthardsson - 3 januari 2012 17:10

I dag är det den 3/1 och vi har sett solen i Huddinge idag. Så himla mysigt och det ger mig lite hopp om att eventuellt kommer detta eviga mörker snart att vara bortjagat av solen!! Men så läser jag att det hotas med snö!!! Jag vill för f-n inte ha nån snö!!! Jag flyttade från "lapphelvetet" ner till Stockholm av 2 anledningar. Det ena var snö och det andra var kyla!! Vartenda år som jag bott här (blir 12 år i april), så har det varit hur mycket snö som helst och varenda vinter har det varit kallt!! I år är nog första året som vi inte har snö och det har varit varmt ända tills nyår, då blev det helt plötsligt 12 grader kallt?!? Nå, det gick över lika fort, men nu smyger sig minusgraderna på igen! Vill inte!!! Jag vill verkligen INTE!!! Snälla, snälla den som nu bestämmer - skräm bort kylan och snön till nån annan landsände tack!


Har lite funderingar på att gå ner i tid på jobbet. 80%-90% skulle vara rätt skönt. Känner att jag har lite körigt här hemma när U jobbar hemifrån. Nu ska han dessutom åka med jobbet till Frankrike, och jag gruvar mig redan för lämningar och hämtningar och hur jag ska lyckas få ihop mina timmar på jobbet. Nå, nu är min chef förmodligen den bästa i världen, så han förstår mig och jag kan jobba rätt fritt, bara jobbet blir utfört...Inte alla jobb som man kan göra så på. Ja, ja...vi får se. Ska göra ett test och se vad som krävs, hur man kan kapa lite tid, eventuellt jobba endel hemifrån? Finns säkert en lösning så man kan få till det!


Livet är fullt av utmaningar och det ska nog lösa sig det här med!


Kram E





Ovido - Quiz & Flashcards