Direktlänk till inlägg 19 januari 2012

Spänningen är oooooliiiiiiiiiidlig!

Av Eleonor Gotthardsson - 19 januari 2012 09:26

Ligger här i min sjuksäng och inväntar ronden. Har fortfarande feber och nu ska läkaren besluta om det är dags att öppna igen för att se om det är en abcess...abcess=varbildning och den sitter i magen. Eftersom blindtarmen var spräckt så kan det tydligen bli så här...Är fortfarande lite upprörd över att jag fick diagnosen magkatarr på Vårdcentralen och jag har bestämt mig för att aldrig någonsin mera uppsöka densamma. Vi ska byta!! Tack gode gud att vi faktiskt kan det. Tänk i småbyarna och så, där man faktiskt inte kan byta utan det bara finns en. Känner man sig otrygg där, får man ändå gå dit. Alternativ finnes ej.


Ja, ja...jag ska ta och försöka få in nån och dopa mig med nåt, har ganska ont och känner mig gråtfärdig - mest bara för att jag hade trott att jag skulle få åka hem idag! Kan man ju fet-glömma med tanke på att febern är uppe på 39 grader. Saknar min familj så det gör ont i kroppen och ringde och grinade åt maken när de hade tempat mig...Ringde och väckte upp syster också och beklagade mig lite där också. Känns faktiskt lite bättre nu.


Får väl försöka se det så här: Jag fixar inte att ta hand om mina barn, även om jag skulle vara hemma - bättre att ligga här och inte göra ett skit, kanske jag snart är på benen.


Har i alla fall fått besked att jag blir kvar till imorgon, då vi tar ny ställning till om jag ska öppnas igen eller inte. Blir i alla fall penicillin intravenöst minst ett dygn till...Håll alla tummar att det räcker så! Att jag kan komma mig hem imorgon eftermiddag-kväll. Skulle så gärna önska det.


Kram E

 
 
Ingen bild

Christina

19 januari 2012 09:45

Det var inget roligt du råkat ut för! många krya på dej kramar från oss i kronidan

Eleonor Gotthardsson

19 januari 2012 11:44

Hej snäckan! Kul att se att få ett livstecken från er! Saknar er!! Tack för kramen - skickar en med vändande post!

 
Ingen bild

Den uppväckta

19 januari 2012 10:03

Bra att du väckte mig, annars hade jag nog sovit när de kom med Jossans säng.:) Håller alla tummar....vi är ju av segt virke vettu. Kram kram!

Eleonor Gotthardsson

19 januari 2012 11:43

Absolut! Tack för att du finns - det känns så mycket bättre när jag får prata lite med dig..Kram syster!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor Gotthardsson - 13 december 2013 20:25

Nja, kanske inte helt....men i veckan träffade jag fina J och hon nämnde just att jag inte bloggade längre....Ja, kanske dags att ta upp den (o)vanan igen?! Kör idag, men vi får se vari vi landar.   Massor av vatten har runnit under mina broar, m...

Av Eleonor Gotthardsson - 8 april 2013 22:14

Det var välda länge sedan jag la in några ord här, men nu kände jag att andan föll på...   Vi är nyss hemkomna från en fantastisk vecka i Sälen med underbar skidåkning, goväder och himla mysigt sällskap! Hela veckan var över förväntan och ny veck...

Av Eleonor Gotthardsson - 16 oktober 2012 22:20

Livet rusar som vanligt på i 190 och vi hinner knappt med att stiga upp innan vi ska gå och lägga oss...Jag trodde i mitt stilla sinne att när sommaren var över, jag landat i mitt nya jobb och vardagen börjar ramla på plats, att det skulle bli lite m...

Av Eleonor Gotthardsson - 26 september 2012 20:19

Ja, det är vad det här inlägget ska handla om...Ibland glömmer jag bort det. Jag glömmer bort vilket fantastiskt liv jag har egentligen....Jag har inget att gnälla över egentligen, men jag gör det ändå. Jag gnäller över att jag är trött, lite ont i h...

Av Eleonor Gotthardsson - 24 september 2012 20:46

Jag och min äkta hälft behöver ha ett gemensamt projekt på G mest hela tiden. Då mår vi som bäst! Nu har vi börjat ta tag i nästa....Vi funderar på att bygga ett nytt hus...hus nummer 2. I samma område, inte så jättelångt från där vi bor, men ett nyt...

Ovido - Quiz & Flashcards