Alla inlägg den 18 september 2011

Av Eleonor Gotthardsson - 18 september 2011 21:06

Ja, vad är det för dag egentligen?? Jag har jobbat hela helgen, så jag känner mig helt dagvill. Men det känns så himla bra just nu, känns som om massa saker blev gjorda. Sånt som är svårt att få undan när telefoner ringer och folk springer kors och tvärs och behöver sina uppgifter och sitt utfört. Trots att det har varit slitigt känns det som sagt rätt bra just nu. (fråga mig på fredag när jag jobbat i 13 dagar i streck, kanske jag svarar annorlunda..) Vi kan alltså lägga årets bokslut till check-listan! Uuuunderbart! 4 stycken bolag fick vi undanröjda!


Dessutom så fick jag middagen serverad i lördags av familjen N-H som fixade fläskfilé med kantarellsås hemma på min gata! Helt suveränt att komma hem till kan jag lova. Riktig champange bjöds det på åxå. Synd bara att jag inte var den bästa värdinnan, då det märktes i hela mig att jag varit uppe sen 6 och jobbat hela j-la dagen. Nå, vi har hela vintern på oss att ta igen alla missade dejter!!


På onsdag ska barnen börja simskola!! Känns som att det kan vara ett bra drag. Nu har vi dessutom bokat en ny resa, så i juli åker vi 2 veckor till Korfu. Ser fram emot det massor och med lite tur har vi 2 simkunniga barn med oss när vi åker.


Det är lite mörker i min värld just nu...så många runt omkring i min närhet som inte mår bra. Önskar jag kunde göra något för att hjälpa, men det bara inte går! Vissa saker måste man fatta beslut om själv.  Ibland ser man mera än vad man önskade....men som sagt, beslut som behövs tas, måste man ta själv, utan yttre påverkan. Jag hoppas bara det blir beslut som gör att det blir till det bättre...Det blir det såklart inte på en pisskvart, men i långa loppet..


Ja, ja...önskar som sagt att jag kunde göra mer, men ibland räcker man inte riktigt till...eller fram...eller hur man nu ska se det.


Ta hand om varann!


Till min älskade familj: Sååå mycket kärlek!! Älskar er till månen och tillbaka!


Kram E

Ovido - Quiz & Flashcards