Alla inlägg den 9 september 2011

Av Eleonor Gotthardsson - 9 september 2011 20:38

Jag vet att jag flera gånger tidigare berättat om min spindelfobi, det finns
en anledning till att jag är så fruktansvärt rädd för dessa åttabentingar.
Eller jag kan i alla fall, som amatörpsykolog gissa mig till en händelse som
gjort att jag blev som jag vart...

En gång var jag och en av mina absolut bästa barndomsvänner iväg till ett
ställe som heter Padjerim. Där hade familjen som bodde där häst (såklart!!) och
jag och min kompis J var ju helt galna i dessa djur, så vi bestämde oss för att
tälta där några dagar. Sagt och gjort, vi slog upp tältet och hade några mysiga
sommarlovsdagar där mitt ute i buschen (ja, vi bodde i Vuollerim på den tiden
och Vuollerim är ju faktiskt en väldigt central....byhåla....=0))

Hur som helst, det jag skulle berätta var om våran spindel-upplevelse...

Det var en natt...typ vid 4-rycket, så vaknade jag av skräck - jag hade
"drömt" att en stor spindel sprang över sovsäcken...usch, gick inte
att somna om, så jag steg upp och umgicks lite med de 4-benta djuren..mysigt!
Hur som helst, vi skulle åka hem den här dagen och när vi skulle packa ihop
våra grejer, så när jag skulle stoppa min sovsäck i den plastpåsen den fraktats
i, så upptäcker jag att det är en miljon(!!) spindlar i denna!!! Min kompis
kastade ut påsen på marken och stampade helt hysteriskt på påsen - sen öppnade
vi den försiktigt och tittade in i den...det bara kryllade fortfarande, ben
överallt!!...Herre GUD!! Insikten slog mig med full kraft - rätt i nyllet!! Jag
hade inte DRÖMT!! Det var en RIKTIG spindel som faktiskt sprang över min
sovsäck på morgonen...Åh, vilken hemsk vetskap!!! Undrar just hur många som
bott nere i min sovsäck och gosat in sig där vid mina nakna
ben.....juuuuuuuhhhh!!!

Ja, vi har pratat om det här nån gång efteråt, och vi bara ryser båda två -
jag känner nu när jag skriver om det åxå, att mitt hjärta slår i 280!!! Det är
helt galet!!

Nå, kanske, kanske det någon gång kan gå över...det har blivit bättre, men
inte bra - jag hoppas bara att jag inte lyckats överföra allt för mycket på
mina barn..


http://www.youtube.com/watch?v=bRV4d9LCawU



Ha en trevlig helg!

Kram E

Ovido - Quiz & Flashcards