Alla inlägg den 8 september 2011

Av Eleonor Gotthardsson - 8 september 2011 20:51

Har varit på höstens första föräldramöte idag. Denna gången för min lilla etta-gluttare! Det var nog ett av de bästa föräldramöten jag någonsin varit på..(och då ska man komma ihåg att jag har 4!! barn!) Jag tror att min yngste son blivit begåvad med en av i alla fall Vistaskolans bästa lärare! Allt känns bara så himla bra just nu. Förmodligen kommer vi få kämpa på lite med A, men det känns betydligt enklare att slita lite med honom hemma när man märker vilken engagerad lärare han har! Hon kommer INTE tillåta A (eller nåt annat barn heller för den delen), komma efter! Hon kommer se till att hon har barnen med sig - det kändes på hela hennes sätt! Mamma-hjärtat slår lite lugnare nu! <3 Vilken tur att just A fick denna underbara fröken som sin första "riktiga" fröken. Kan någon engagera honom, så är det hon! Jag tror att hennes sätt gjorde oss föräldrar fängslade under den här stunden vi var på mötet, hoppas och tror att barnen känner ungefär samma när de lyssnar på henne.


Jag får lite flasch-backs från mina egna första år i skolan. Jag hade världens snällast fröken som hette Karin Johansson och hon luktade apelsin och hade en jättefin ring, en stor brun sten. Märkligt vilka konstiga saker man minns??! Men det kommer jag ihåg. Mycket annat minns jag inte från de där första åren, men hennes ring och doften av henne minns jag!


Nå, det kanske inte är så konstigt, det är ju 35 år sen jag började 1:an, och det märktes verkligen att det är ett tag sen jag gick i skolan, när jag fick se alla undervisnings-hjälpmedel som finns idag, mot vad vi använde på skolan, då, när jag började.  


Känns i alla fall helt otroligt, jättebra just nu, att min lilla prins hamnat i just hennes klass!!!


Kram E





Ovido - Quiz & Flashcards