Alla inlägg den 12 september 2011

Av Eleonor Gotthardsson - 12 september 2011 21:32

Fick en kommentar idag på mitt inlägg jag skrev för nån dag sen: "skämmes ta mig fan"...Jag kommer publicera den kommentaren nedan, har bara lite jag vill skriva först..


Nummer ett är: hur vet du, som la den här kommentaren att det var "mitt eget kött och blod" jag skrev om? Kan det vara så att du fått nån indikation på det? Undrar från vem? (om ni undrar var jag lite sarkastisk där)


Jag har mina skäl till att jag inte kan ta det här med henne själv, men jag förstår inte hennes skäl till att baktala mig och resten av hennes "kött och blod" i sin blogg?? Varför kan man inte ta det som en vuxen människa, via luren eller så?? Hon har mitt och restens telefonnummer, så problemet ligger inte där.


Jag ska be att få förtydliga för kommentars-inläggaren att jag och vi (läs: jag och övriga av samma "kött och blod") på alla tänkbara sätt försökt hjälpa och lösa all världens problem med denna person - vi har alla på olika sätt försökt hjälpa till för att få ordning på de problem som finns, dennes persons räkning. Detta har dock inte fallit i god jord, vilket har gjort att vi slutat försöka! Man måste liksom vilja själv också...


Vi har försökt få den här personen att VILJA stå på egna ben, att bli en självständig människa och inte behöva förlita sig på någon annan - att kunna ta hand om sig själv, både ekonomiskt och känslomässigt.


Jag är dessvärre väldigt bekymrad över, då jag tror att även denna gång kommer det sluta med ytterligare en (krasch)-landning som förmodligen inte kommer vara på något sätt enklare än de andra. Efter varenda krasch har det visat sig att personerna som försörjt henne under flera år - tillsammans med sina familjer, inte gjort annat än misshandlat, baktalat och varit elaka mot henne. Det är jäkligt märkligt att precis varenda X som finns i hennes liv är våldtäktsmän och misshandlande psykopater?? (Läs gärna hennes kommentarer i min blogg sen tidigare..man får lätt en annan uppfattning om dessa personer då???)


Jag vet inte i vilket umgänge man ska vara för att få så fruktansvärt många ovänner som man ska polisanmäla och näst intill hotar i sin blogg??? Jag måste säga att jag har aldrig någonsin träffat på så många galna typer som tydligen florerar i den person som är "mitt kött och blod"s liv?!? Förstår inte var man hittar alla??


Hur som helst - jag lovade publicera kommentaren, men innan jag gör det vill jag bara säga till dig - du är välkommen att läsa min blogg, det går jättebra, men det här är nog första och sista gången jag publicerar nåt du skriver till mig...anledningen till det är att du kan ju omöjligt veta...du har inte en jävla aning....


Kram E


"Tycker att det är jävligt onödigt att sitta och skriva såna här saker om sitt eget kött och blod. Så gör man väl fan inte?! Man har EN familj och den ska man ta väl hand om! Vissa har inget bra liv som vissa har. Respekt kallas det och man ska fan inte klanka ner på en annan människa för att den har det svårt!"

 

http://iwillneverfall.devote.se
IP: 82.145.209.33

Av Eleonor Gotthardsson - 12 september 2011 21:32

Fick en kommentar idag på mitt inlägg jag skrev för nån dag sen: "skämmes ta mig fan"...Jag kommer publicera den kommentaren nedan, har bara lite jag vill skriva först..


Nummer ett är: hur vet du, som la den här kommentaren att det var "mitt eget kött och blod" jag skrev om? Kan det vara så att du fått nån indikation på det? Undrar från vem? (om ni undrar var jag lite sarkastisk där)


Jag har mina skäl till att jag inte kan ta det här med henne själv, men jag förstår inte hennes skäl till att baktala mig och resten av hennes "kött och blod" i sin blogg?? Varför kan man inte ta det som en vuxen människa, via luren eller så?? Hon har mitt och restens telefonnummer, så problemet ligger inte där.


Jag ska be att få förtydliga för kommentars-inläggaren att jag och vi (läs: jag och övriga av samma "kött och blod") på alla tänkbara sätt försökt hjälpa och lösa all världens problem med denna person - vi har alla på olika sätt försökt hjälpa till för att få ordning på de problem som finns, dennes persons räkning. Detta har dock inte fallit i god jord, vilket har gjort att vi slutat försöka! Man måste liksom vilja själv också...


Vi har försökt få den här personen att VILJA stå på egna ben, att bli en självständig människa och inte behöva förlita sig på någon annan - att kunna ta hand om sig själv, både ekonomiskt och känslomässigt.


Jag är dessvärre väldigt bekymrad över, då jag tror att även denna gång kommer det sluta med ytterligare en (krasch)-landning som förmodligen inte kommer vara på något sätt enklare än de andra. Efter varenda krasch har det visat sig att personerna som försörjt henne under flera år - tillsammans med sina familjer, inte gjort annat än misshandlat, baktalat och varit elaka mot henne. Det är jäkligt märkligt att precis varenda X som finns i hennes liv är våldtäktsmän och misshandlande psykopater?? (Läs gärna hennes kommentarer i min blogg sen tidigare..man får lätt en annan uppfattning om dessa personer då???)


Jag vet inte i vilket umgänge man ska vara för att få så fruktansvärt många ovänner som man ska polisanmäla och näst intill hotar i sin blogg??? Jag måste säga att jag har aldrig någonsin träffat på så många galna typer som tydligen florerar i den person som är "mitt kött och blod"s liv?!? Förstår inte var man hittar alla??


Hur som helst - jag lovade publicera kommentaren, men innan jag gör det vill jag bara säga till dig - du är välkommen att läsa min blogg, det går jättebra, men det här är nog första och sista gången jag publicerar nåt du skriver till mig...anledningen till det är att du kan ju omöjligt veta...du har inte en jävla aning....


Kram E


"Tycker att det är jävligt onödigt att sitta och skriva såna här saker om sitt eget kött och blod. Så gör man väl fan inte?! Man har EN familj och den ska man ta väl hand om! Vissa har inget bra liv som vissa har. Respekt kallas det och man ska fan inte klanka ner på en annan människa för att den har det svårt!"

 

http://iwillneverfall.devote.se
IP: 82.145.209.33

Ovido - Quiz & Flashcards