Alla inlägg den 7 september 2011

Av Eleonor Gotthardsson - 7 september 2011 19:33

Det här är ett irriterat och förbannat inlägg! Ilskan och förbannandet är direkt riktad till en person som finns i  min närhet...Jag undviker att nämna några namn eller relationen oss emellan. Jag kommer dock nämna det mesta i övrigt..


Personen i fråga är 30 år i november. Har aldrig haft ett fast jobb, har aldrig egentligen ansträngt sig för det heller, hon har alltid haft människor som hållt henne under armarna. Först hennes mamma som förde över pengar några gånger i månaden och även pojkvännens föräldrar som "hjälpte till". Så har det fortsatt - bara byta karl när den man är tillsammans med börjar ställa lite krav! Begära att personen ska söka/skaffa sig ett jobb, betala sina egna skulder hos kronofogden osv, osv...


Den här personen har flertalet gånger ringt och grinat i min telefon och jag har gjort det jag kan när det kommer till att hjälpa, (eller det som i min värld är att hjälpa, men som tydligen var helt fel). Var till och med på väg att åka 40 mil tor för att hämta henne en gång från en pojkvän som tröttnat! Som tur var hann jag inte åka, för det blev bra morgonen efter igen...(suck!!) Jag har flertalet gånger ringt runt till kronofogden och lite andra inkassobolag för att kunna ringa in och  hjälpa henne med sina skulder, att få lite koll på läget,  men idag så anser hon att "jag bara försöker styra och bestämma hur hon ska leva sitt liv"...Ja, vad gör man då?? Jo, ger upp!!


När man sedan kollar nåt inlägg i hennes blogg, så har hon dessutom mage att tracka ner på folk som jobbar på Mc Donalds?!? Men för fan!! Dom människorna som jobbar där har insett att man behöver en inkomst för att överleva, någonstans ska man ju börja också?! Sämre jobb kan man nog ha! Jag har jobbat med rekrytering och gör det i viss mån idag också, och jag kan säga att jag aldrig, aldrig skulle anställa någon som aldrig jobbat (om man är 30 år) och jag skulle mycket hellre anställa nån som jobbat på Mc Donalds, bara för att man ser att dom har i alla fall haft viljan att kämpa!! Att dom haft så pass jävlar anamma, att dom lyckats få ett jobb!!


Jag blir så förbannad när jag tänker på att den här människan bara flyter omkring i livet och gör absolut ingenting. Skryter lite om vilken bra "hemmafru" hon är som startar en tvättmaskin eller diskmaskin nån gång. Jag kan ibland tänka att hon skulle prova ha mitt liv - 1 dag! Börjar jobba 07.00, ska ha fixat barnen iordning före det, klockan 16 hämtas barnen på dagis & skola, vi är hemma vid 17, matlagning, dusch, läxläsning och sen lite tvätt, städ och disk. Det är inte en hemmafru-tjänst, det är det som är livet!!!


Jag bara hoppas att denna person vaknar nån dag (gärna snart!!) och inser att man inte kan vara en parasit och leva på andra hela livet. Man har inget eget värde om man hela tiden ska vara ett påhäng på någon annan då man inte tjänar egna pengar. Man ska be om pengar för att köpa en glass, ett par trosor?!? Nej, fy f-n!! Aldrig, aldrig att jag skulle låta någon få den makten över mig!! Finns inte på kartan!


Ja, jag har nog gjort mitt statement of the day: Jag fullkomligt HATAR lata människor! Inte människorna, men väl beteendet!


Sist men inte minst sänder jag en tanke till Stefan Liv´s familj! Så tragisk och förmodligen onödig olycka...  


Kram E




Ovido - Quiz & Flashcards