Alla inlägg den 26 januari 2010

Av Eleonor Gotthardsson - 26 januari 2010 21:43

...har jag slutat avlägga - av princip! Jag är nämligen inge bra på att hålla dem...Dock har jag lovat mig själv att börja träna. Anledningen är inte så mycket övervikt eller så, utan mer för att jag känner att ryggen och axlarna totalt saknar muskler - vilket gör att jag får ont av att sitta ner vid skrivbordet hela dagarna. Det känns som att det är billigare med ett gym-kort än att bli sjukskriven för musarm eller andra sådan krämper som kommer när man inte tränar och bygger lite muskler just på dessa platser.


I dag var min introduktion. Fick en PT som skulle visa mig runt bland maskiner (som jag blev lite rädd för - (de såg ut som tortyr-redskap vissa av dem. Dessutom tror jag faktiskt att de är det på sant åxå)..Killen som skulle visa mig maskinerna var väl max 25 och ooootroligt vältränad (så som jag kommer se ut om ungefär ett halvår...) Kände mig om möjligt, än mer ofit! Nå, jag kämpade på där och tänk - jag fick faktiskt en kommentar som jag (så klart) sög åt mig som nåt positivt. Han sa nämligen att jag var väldigt uthållig - vilket förmodligen inte berodde det minsta på det, utan mer på att jag inte visste riktigt när vi var klara - och körde på lite till när han var på väg till nästa apparat....


Hur som helst, när min timme hade gått kände jag mig väldigt nöjd, och duschade och åkte hem. Där meddelade maken mig att grannen ringt och då slog det mig - Vi hade ju bestämt oss för att gå på en promenad ikväll - nå, det var ju bara att klä på sig och knalla iväg då. Det blev en rejäl promenad på dryga timmen, så idag kan jag nog säga att jag tränat ordentligt!!


Kram E

Ovido - Quiz & Flashcards