Alla inlägg den 10 januari 2010

Av Eleonor Gotthardsson - 10 januari 2010 16:11

I dag åkte jag, dottern, F & E till Skärholmen för att köpa skor till M. Hittade jättefina Eco-skor till henne som skulle vara varma. Hoppas verkligen att de håller måtten!!!


Sen blev det massa andra kläder till barnen också, själv hittade jag en polotröja i grått - jagat en sån sen i höstas, så när jag nu till slut hittade en var det ju bara att klippa till...;0)


Nu ikväll blir det väldigt lugnt och stilla, jag känner mig helt knäckt, blir lätt så efter en hel dags spring i affärer....Det kan eventuellt bli rodelträning i soffan och lite mys med barnen innan vi kastar omkull dom...Första dagis-dagen för dem imorgon. A blir det inte några problem med, men M är inte alls sugen att börja igen...Hoppas verkligen hon kommer in i "rätt" rytm snart. Det är supertungt när hon är ledsen varenda lämning....


Nä - barnen är i badet - jag ska lägga mig i soffan!


Kram E

Av Eleonor Gotthardsson - 10 januari 2010 08:58

I fredags hade vi en helt underbar kväll! Vi fick årets julklapp av våra kära grannar E & N, nämligen en biokväll som även involverade barnvakt! Det bestämde vi oss för att nyttja i fredags. Vi  drog iväg med N & M och åkte in till Heron för att både äta gott och gå på bio. Vi käkade Black & White, delade en flaska vin  och sen gick vi och såg på Luftslottet som sprängdes. Helt otroligt bra film, men det var tur att vi hade de tidigare filmerna i klart och färskt minne, annars tror jag det hade varit svårt att hänga med. När vi kom hem, hämtade jag och U barnen, så de fick gå och lägga sig. N & M stannade kvar hos oss en stund, så vi bara satt och svamlade ett par timmar. Det var en helt perfekt avslutning på en helt perfekt kväll!!


I går hade vi kalas hos tvillingarna. Det var verkligen fullt ös!!! Vet inte hur många barn det var, men ljudvolymen sa mig att det var fler än 2!!


Väl hemma blev det matlagning, blev lax och potatis...smaskens! Vi satt och mös lite framför tv:n när det helt plötsligt blev kolsvart!! Strömmen gick....typiskt!! Vad gör man en lördagkväll när det är helt mörkt överallt???? Dessutom så var det kallt ute, närmare -18 grader, så vi var lite oroliga för hur länge strömmen hade tänkt vara borta...Men det var bara nån timme, sen blev det ljust igen - tack och lov!!


I dag blir det lugnt, ska åka och köpa ett par nya skor till dottern - hon fryser jämt om fötterna, så vi måste försöka få fatt på nåt som är varmare. Vi har alltid lagt mkt pengar på skor och overaller, just för att det ska vara rejält och varmt, så jag vet inte hur vi ska hitta ett par schyssta skor som är nog varma för våran frusna tösa-bit?? Finns nåt annat än Kavat som är bättre? Tja, förmodligen, får kolla vad de säger på affären.....


Kram E


Ovido - Quiz & Flashcards