Alla inlägg den 7 januari 2010

Av Eleonor Gotthardsson - 7 januari 2010 21:45

Idag är nog den dagen som jag känt tydligast att jag gjort rätt som bytte jobb! Dels så har allt bara funkat på jobbet + att jag var in och rensade min mail från gamla jobbet och såg alla gamla mail om allt som skulle göras och fixas och allt som låg på hög..som man visste att man aldrig skulle komma igenom.  Nu när jag går hem från jobbet (i rätt tid också!) så känner jag inte att jag hela tiden är otillräcklig, utan jag känner att det jag gör räcker till, eller rättare sagt, att tiden räcker till för att jag ska kunna göra ett bra jobb och att jag hinner avsluta ett jobb innan jag börjar på nästan.


I dag när jag kom hem så kände jag att julen låg risigt till på Sigvardsvägen 5! Det tog sina modiga timmar, men nu är alla stakar borta, tomtar väck (tillbaka på loftet) och granen står så grön och grann i källaren, ända tills nästa år ;0)


Nåt jag inte riktigt kan begripa är hur jag tänkte när jag satte julgardiner i nästan samtliga fönster iår?? Det var det värsta under min jul-utkastar-eftermiddag/kväll - att stryka upp alla dessa gardiner!!! Jag hade dessutom köksgardinerna som skulle sys! Nå, nu är det gjort, saknar bara gardinen i tvättstugan, den har förlupit tror jag??? Den ligger förmodligen någonstans, frågan är bara var - i gardinlådorna finns den i alla fall inte!!


Nu går jag bara runt och myser!!! Trivs så bra med vårat hus och tycker vi har det himla trivsamt och mysigt! Skulle inte velat byta ut det mot något! Älskar min familj och mitt hem och trivs just nu fullkomligt på mitt arbete! Kan det bli mycket bättre???


Kram E

Ovido - Quiz & Flashcards