Alla inlägg den 14 januari 2010

Av Eleonor Gotthardsson - 14 januari 2010 17:27

Ja, som jag berättat tidigare så har jag bytt jobb (igen!!). Anledningen var bland annat att barnen fick långa dagar och att jag jobbade mycket övertid och hela vår lilla familj blev lidande....Jag sökte faktiskt väldigt omsorgsfullt och sökte verkligen bara sådana jobb jag verkligen kunde tänka mig....inte som när det var lite panik och mitt jobb skulle ta slut, utan jag satt ju liksom inte i sjön den här gången, utan kunde faktiskt kosta på mig att vara väldigt kräsen....

Jag fick då jobb på en firma som ligger gränsande till där vi bor, dessutom bara 75% vilket är superbra med tanke på barnen.


Jag har hela tiden känt i ryggmärgen att det här är helt rätt beslut, men här i början av veckan kände jag att jag är helt lost!!! Avstämningstider och momsrapportering och jag kände mig helt yr i mössan och började förstå att jag var nog lite dum i huvudet....Så kände jag i flera dagar, och började fundera på vad jag egentligen hade gjort GULP!! Men idag så kände jag att jag faktiskt behärskar saker som jag inte gjorde för en månad sedan, då den första dagen jag jobbade. Jag har lärt mig massor på en en månad och kanske inte ska tro att jag ska kunna precis ALLT....


Jag har en himla bra kollega som sa några kloka ord till mig idag: Det tar upp till ett år innan man kan företaget, känner folket, känner till allt som ska göras och hur det ska göras...och hon har så sant!! Det är väl bara det att jag VILL kunna precis ALLT NUUUUUU!!!! Nå, förhoppningsvis så om ett par månader kan jag mer - kanske till och med kan klara mina avstämningar hyfsat bra själv.....Hoppas det! Jag vill kunna jobba självständigt, utan att behöva fråga om allt. Men det känns skönt att ha A på andra sidan skrivbordet - som har jobbat med sånt här i 100 år och kan företaget utan och innan. Det inte hon kan är inte värt att kunna!


Nu tänker jag träna lite rodel i soffan! Vi höres!!


Kram E





Ovido - Quiz & Flashcards