Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Eleonor Gotthardsson - 6 januari 2010 10:26

Idag är det -20 grader här och vi fryyyyyyyser!!! Det blir ingen utelek, så vi bestämde oss för att åka till lekslottet tillsammans med 2 av granngårdarna. Där blir det både varmt och svettigt efter en stund. Känns som det kan vara skönt idag. Hur är det möjligt att det är så många minusgrader och BLÅST??? I norrland kunde det lätt vara några grader till, utan att det kändes så här bitigt.


Min bästa väninna påminde mig igår om att vi faktiskt var bland de enda som gick till jobbet en dag när termometern krypigt under -40 graders-sträcket. Min bil hade ingen lust, så det var på med skoteroveraller, stora jättemössan och sen knallade vi ner till vår arbetsplats. Det var trots allt 2 km dit. När vi väl kom till jobbet, fick vi veta att de flesta av våra kollegor valt att stanna hemma för att det var för kallt. Jag tror att det finns nån gräns där uppe för hur många minus det ska vara innan man har rätt att stanna hemma...?


Hur som, vad jag försöker säga med mitt inlägg är att jag hellre går ut i norrbottens inland när det är -40 än i de södra delarna (i det här fallet Stockholm), när det är -15.

Samtidigt som jag faktiskt valt att flytta söderut för att få "lagom" av vinter, snö och kyla. Men i år känns det som att man lika gärna kunnat stanna kvar.....om det nu bara vad det man flyttat från......


Kram E



Ovido - Quiz & Flashcards