Alla inlägg den 30 november 2011

Av Eleonor Gotthardsson - 30 november 2011 18:37

Våra barn får varje år, en adventskalender med små paket att öppna varje dag. Det är en jättmysig tradition (som kommer från min mor),  och barnens farmor har broderat jättefina kalendrar att hänga upp paketen i. Dock brukar det vara tradition, att jag och en god vän fixar dessa paket ihop. I år hade vi ju en aning storm den dag vi bestämt, så det blev liksom inte av att slå in klapparna den dagen...I dag kom jag på att det var första december imorgon då....Dessutom är det idag julbazar i skolan och även simskola. Det blev liiiiite grann stressigt! U kom förbi och hämtade mig på jobbet, vips iväg till skolan för att snabbt som katten springa igenom bazaren - fick med oss ett par godispåsar. Käkade varsin varmkorv i farten för att middagen skulle vara avklarad innan simskolan.


Så i år fick jag slå in alla dessa paket på tid!! Fick en rätt bra sådan också tror jag! Barnen åkte på simskolan med sin pappa klockan 17.30 och nu - 18.39, så har jag 48 stycken inslagna små paket!!! Snygg jobbat, om jag får säga det själv!! (och det får jag!!).


Nu känner jag mig supernöjd med dagen, och ska bara göra sonens matsäck inför hans utflykt imorgon. Hoppas bara jag kommer ihåg att skicka med en gaffel den här gången! Glömde det sist och det är inte så enkelt att äta pastasallad med händerna. Tur att hans goa klasskompis N erbjöd sig att låna gaffel.


Sen är jag lätt upprörd idag också!! Var ut med hunden i skogen och det visar sig att vissa f-bannat lata hundägare inte plockat upp sin hundskit, så vår lilla trampar på i det + att Michelle också lyckas få det över hela overallen!!  Hur f-n tänker man?? Det är ju så himla enkelt att ta upp i en påse och kasta!! Även om man inte orkar kasta den, lämna den, så tar jag hand om den - trevligare om barnen, hundarna eller jag själv, trampar på en plastpåse med inkapslad hundskit, än att jag ska behöva tvätta upp både hund och ungar för att folk är för slöa för att göra rätt för sig!!! Morr!!! Orkar man inte plocka upp skiten ska man ta mig f-n inte ha hund heller!!!


Kram från en lätt sönderstressad och små irriterad E



Ovido - Quiz & Flashcards