Alla inlägg den 16 november 2011

Av Eleonor Gotthardsson - 16 november 2011 20:34

Jag är som bekant en riktig "julmänniska" Jag älskar verkligen julen och allt som hör därtill. Jag börjar härja där runt första advent och sen är det fullt ös fram till julafton. Det ska var tomtar precis överallt, stakar och stjärnor i vartenda fönster! Det ska vara pepparkaksbak och lussekatter så det riktigt väller ut ur frysen. Jag bara älskar lukten av pepparkakor, för att inte tala om glögg!! Glögg, denna fantastiska dryck som gör att julen blir jul!! Eller i alla fall doften gör att det blir jul!


Varje år runt advent brukar vi dessutom ha en lite "get together" här på vår lilla gata. Vi bjuder in grannarna på lite glögg och pepparkakor - så himla mysigt och uppskattat, både för stora och små. En tradition som vi började med för 7 år sedan när vi flyttade in, som jag hoppas vi kan hålla i, i många år till.


Jag och barnen brukar dessutom frossa runt på Panduro där några veckor före jul för att inhandla diverse pyssel. Det finns väl inget mysigare än när man tänder en massa ljus, sätter på julskivan med Peter Jöback, lite glögg på spisen och en massa klister och klipp på köksbordet...Resultatet är verkligen varierande, men det är så himla kul, så det kvittar!


I år blir vi hemma hos oss. Det har blivit så många jular, men jag trivs bäst här! Jag njuter av att barnen ska få känna julstämningen hemma och allt fint som dom har gjort och allt pynt dom varit med och satt upp, vill jag att dom ska få njuta av. (Ja, vi med då..) De som vill är som vanligt välkomna. Hoppas att vi i år ska få hit barnens bonus-morföräldrar, min moster och morbror och då blir vi fler, för då hoppas jag även kusinerna med sina respektive och barn kommer!


Första julklapparn är också inhandlade, eller egentligen blev det inte så mycket julklappar om man inte räknar de till mig  Det blev liksom så, det var ju saker som jag behöver - tänkte slå in dom som presenter från barnen, det är bara småkrafs, men bra och ha grejer!


Nej, nu ska jag inte slösa så många fler bokstäver ikväll, men vill avsluta med att meddela A att det är inte jag som kommenterat, det är din systerson, utan min medverkan. Han tänker självständigt numera och har gjort ett tag. Jag håller inte alltid med vad han tycker och tänker (och skriver), men har svårt att göra nåt åt det - tycker det är bra att han är självständig! Jag är ledsen om han sårat dig på något sätt - själv tänker jag inte ge dig den uppmärksamheten efter det som du sagt.


Kram E

Av Eleonor Gotthardsson - 16 november 2011 10:57

I dag sov vi ända till halv 8, då klockan ringde. Smokie, som sovit i sängen hela natten, väckte oss med massor av pussar...Så härligt med hund, han är verkligen alltid glad att se dig och han skiter fullkomligt i mitt dåliga morgonhumör..

Barnen var superduktiga med både frukost och påklädning, det flöt på så himla bra. Så underbara ungar, dom har varit superfina nu när U varit borta.


Solen skiner från en helt molnfri himmel och vi hade hela -5 grader i morse. Det var så himla vackert med frosten och solen...men jag glömmer ju alltid att ta med kameran!! Jag blir så trött på mig själv, undrar om det är ett tidigt stadium av senil demens??


I kväll ska jag och barnen på simskolan, U hinner inte hem tills den börjar, så jag åker själv med dem. Det här med simskola är nog det bästa vi gjort! Det är helt suveräna simlärare och barnen har lärt sig så mycket. Efter jul börjar vi med kurs nummer 2, men redan nu kan dom faktiskt ta nåt simtag. Det känns så himla viktigt att dom kan simma. Dels för att vi är ute mycket med båten, men också nu när vi åker till Korfu. Det blir så mycket roligare för dom när dom faktiskt kan bada lite mer själva och att de inte blir begränsade till barnpoolerna.


Jahapp, det är väl bara att ta tag i städningen då! Onsdagar är ju min städdag. Nu har ju dessutom Smokie slutat pinka inne, så nu känns det nästan lönsamt att skura...Förra onsdagen hann jag precis skura färdigt när han pinkade på golvet, gick i pinket och sen knallade runt i huset, så det var jättefina tassar precis överallt...


Kram E 



Ovido - Quiz & Flashcards