Alla inlägg den 7 november 2011

Av Eleonor Gotthardsson - 7 november 2011 21:29

Ja, vi har ju blivit lite med hund hemma hos oss. Han följde med oss från Tierp-trakten igår. Hela dagen igår sov han mest. Inte en enda olycka!
Vi har ju haft hund båda två, och jag har varit instruktör på Brukshundsklubben en gång i världen. Vi har alltså hundvana och har massor med saker som vi bestämt att hunden ska göra och inte göra...Men av någon outgrundlig anledning så verkar det inte riktigt fungera med våra goda intuitioner..


Vi hade ju som nummer 1 att hunden INTE skulle vara i våran nyinköpta (ruskigt dyra!!) soffa...det gick över igår...Sen hade vi inte heller tänkt att han skulle vara i sängen...men han hamnade visst där också den lilla rackarn! Ja, ja...det är ungefär som barnuppfostran. Man har sina bestämda åsikter och hur man ska göra, men det blir inte alltid som man tänkt sig...och ibland är det riktigt, riktigt mysigt...

Vi skulle inte ha barnen i vår säng, lika lite som hunden skulle vara där...och se hur det blev...


 



Men vad tusan! Vi får köpa större säng då!  


Kram E 




Av Eleonor Gotthardsson - 7 november 2011 19:18

Ibland kan man undra...Det kan finnas många variationer för olika händelser, beroende på vem du frågar. Då kan man ställa sig frågan: Vem har rätt? Vem tillhör sanningen?? Vem ljuger och vem talar sant?? Jag tror att var och en har sin egen sanning, oavsett hur rätt eller fel det är. Jag har min sanning för hur jag har upplevt händelsen och för det jag har hört. Sen kanske, eller inte bara kanske, utan troligen, har någon som också vart involverad i händelsen SIN sanning. Vilket inte gör hennes eller hans sanning mindre sann än min. Det är bara det att man uppfattar saker på olika sätt och man ser saker på olika sätt eftersom att vi är olika och vi lever olika liv.


Därför tror jag, om man nu ska ta ställning i någon fråga, att man faktiskt ska lyssna på alla sidor i en historia. Innan man bestämmer sig för vad man ska tycka och tänka i en fråga. Det är helt omöjligt att vara opartisk eller partisk om man inte är villig att höra alla sidor av storyn. Eller så vill man inte veta? Man har redan på förhand bestämt sig för hur saker och ting ligger till, och då tycker jag man är feg!


Feg för sanningen och anledningar bakom, men det är som jag tycker - alla tycker inte samma och det köper jag - rakt av! Men kom för f-n inte och tala om för mig vad jag ska tycka, hur jag ska agera i en fråga som jag förmodligen har mer insikt i än folk tror. Det finns både mail och F-B inlägg som jag lätt skulle kunna publisera, SMS på telefonen och även kommentarer på bloggen, men jag väljer att inte göra det. Vill man att saker ska vara sådana som man bestämt sig för, så gör man det ändå. Då har man inget intresse av att veta hur saker och ting är egentligen, utan då har man själv bestämt sin egen sanning! Det får man gärna göra för mig, men det är inte okey att kasta skit! Därför har jag nu skickat 2 av kommentarerna jag fått på min blogg till den sektion på Södertörns tingsrätt, som jag blivit hänvisad till, för nu räcker det!!


Tycker dessutom att det är väldigt fegt att anonymt sitta och trycka på tangenterna och "tycka till" anonymt. Har ni något att säga mig - ring mig, numret finns på eniro eller Hitta.se.


Nå, det är nog det enda jag kommer säga i frågan, och NEJ, jag tänker inte publicera dessa inlägg så "Trollen" får vatten på sin kvarn, utan jag har valt att gå den andra vägen. Internet-hat ska ta mig f-n bekämpas och sättas dit av de som är så fega att de inte kan stå för sin åsikt - ut ur skogen ska dom! Det är alldeles för lätt för puckon att sitta och knappra och skriva vad som helst. (Och det står jag för!!)


//E





Ovido - Quiz & Flashcards