Alla inlägg den 5 november 2011

Av Eleonor Gotthardsson - 5 november 2011 14:54

Vi har verkligen haft en underbar vecka! I onsdags begav jag och barnen oss upp till Avesta till svärmor och svärmor och vi har väl inte gjort annat än ätit och fikat mest hela tiden. Sen var vi ut och shoppade lite kläder i torsdags. Hittade en superfin klänning till M och A fick ett par röda jeans med en cool skjorta till. Supersnyggt! I går kom då resten av familjen upp - tonåringen och U, så idag fick jag då äntligen iväg sonen att köpa nya skor och en vinterjacka - superfina!


U var förbi lillebror med fru med presenterna till lilla E och A och han ringde och det lät som det var uppskattat! Vi ska ses här, men tyvärr har ju A fått feber - eller aldrig blivit av med den feber han dragits med nu i 3 veckor, vet inte vad man ska göra?? Hopplöst fall, men jag börjar bli riktigt orolig nu! Det känns som det är nåt jättemärkligt supervirus som fångat honom i ett järngrepp.


I morgon åker vi hem och på vägen plockar vi upp våran lilla voffsing...Ska bli mysigt att nu då få till det här med hund. Vi har ju dragit på det i snart 10 år på grund av lägenhetsboende, småbarn, pendlingsavstånd osv, osv. Men nu så stämmer hundinköp med vårt liv också.


Kan berätta att jag dessutom fått en anonom kommentar i min blogg som jag inte tänker publicera, däremot skickas den vidare för att se om adresser lirar ihop med tidigare "konstiga" kommentarer jag fått. Börjar bli lite trött på folk som tror sig veta saker och ting. Men å andra sidan undrar man om det är barn som skriver, för den här personen skrev att man "genomlidigt kramar"??? Det kan inte vara nån som gått 9 årig grundskola i alla fall. Eller så är det så att det är precis så hemskt att krama den här personen så man "genomlider"??? 


Nå, hur som helst, under morgondagen åker vi också förbi Duvbo kyrkogård för att tända ljus hos mamma...det brukar  vara så fantastiskt fint allhelgonahelgen med alla ljus och lyktor. Det är som ett helt hav med ljus! Dessutom är där så rofyllt och mysigt att gå där...


Det tråkiga är att man har anledning att åka dit...brukar sätta ljus för oss syskon, både för mamma och för mormor...det blir rätt påtagligt att de båda är borta när man är där...Tror mig veta precis vart dom är, det finns en specifik plats i lunden som är så himla mysig och jag ger mig fasiken på att mamma och mormor ligger precis där - där som jag brukar ställa våra ljus på...


Kram E

Ovido - Quiz & Flashcards