Direktlänk till inlägg 15 november 2011

Varför, varför, varför....???

Av Eleonor Gotthardsson - 15 november 2011 14:49

Det finns en person här i världen som kan få mig att bli riktigt förbannad! Jag borde verkligen inte bli det, då den människan visat klart och tydligt att h*n skiter i mig och andra runt omkring. Speciellt om dom inte tycker likadant!! Jag har förstått att den här människan bett mig dra åt helvete massor med gånger!? Dock inte till mig (kanske fegheten tog överhand), utan via sin blogg...Inte mycket till ryggrad där inte!!


Den här personen hatar mig (och några till) av hela sitt hjärta och jag förstår inte, och kommer aldrig någonsin förstå varför? Det tråkigaste i allt det här är att allt som man säger av välmening tolkas helt fel. Det är tråkigt när allt man säger och  allt man gör, tolkas som fan läser bibeln. Allt man försöker säga av VÄLMENING, inte av elakhet, vänd och vrids och analyseras tills dess att personen i fråga är helt säker på att man menar nåt elakt. Att man är ute efter  att jävlas bara för att man är avundsjuk.


Nej, jag är inte avundsjuk, absolut inte! Jag har ingen anledning, jag saknar inget och har det bra som jag har det!

Nej, jag är ingen ond och elak människa. Jag har inte vigt mitt liv till att jävlas med dig, det har jag faktiskt inte tid med.

Nej, jag missunnar dig absolut inte att vara lycklig - tycker det är jättebra om du är nöjd med hur saker är, jag lovar!!  Jag är ingen missunnsam person - fråga vem som helst som känner mig.


Det jag försökt säga under så många år är:


Om du inte jobbar kommer du inte kunna få några som helst ersättningar för sjukdom, föräldrapenning (när den dagen kommer, om den kommer, det väljer man ju själv), du kommer inte heller få någon pension när du blir gammal (svårt att tänka nu, när du är så ung, men det går fortare än man anar)

Om du inte har någon inkomst kommer du inte kunna låna pengar till hus, bil, lägenhet.

Om du inte har någon inkomst blir det svårt att få en lägenhet om du någon gång behöver.

 Jag tycker det är superbra att du har en person som älskar dig och att ni kan bo tillsammans i dennes lägenhet, men om, jag säger inte när, utan OM det en dag skiter sig, om något händer den här personen, att h*n dör eller blir sjuk. Jag önskar dig inte det, men jag säger att det vore inte första förhållandet som spricker, det har hänt många förr, inte heller första gången det ofattbara som dödsfall sker. Man vet aldrig vad som händer imorgon...


Ett jobb är inte heller bara en inkomst, det är en ego-boost också, man får ett "eget" liv och det tror jag är sunt. Man "behövs"..det är en skön känsla! Det är inte för att vara taskig jag tycker att det vore bra att du kom ut i arbetslivet, utan för att jag vill att du ska se hur mycket ett jobb faktiskt ger också! Och allt det jag räknat upp ovan får man som bonus!  


Varför blir jag då så förbannad?? Jo, för att du inte vill förstå det jag säger!! Att du vrider till mina ord till att vara något elakt. Att du hela tiden tar precis allt man säger som något negativt. Att du inte förstår att vi - alla oss som du hatar - vill att det ska gå bra för dig!! Men det är som att du inte vill förstå. Att du gärna vill snacka lite skit om oss för att andra ska tycka synd om dig?? Jag vet inte av vilken anledning, men jag tycker det är fruktansvärt trist...Men förmodligen säger det mer om dig än om mig/oss...


Ja, förmodligen stångar jag återigen huvudet blodigt i väggen, men nu har jag i alla fall fått skriva av mig och tömt ur det som jag kände att jag behövde.


Kram E




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor Gotthardsson - 13 december 2013 20:25

Nja, kanske inte helt....men i veckan träffade jag fina J och hon nämnde just att jag inte bloggade längre....Ja, kanske dags att ta upp den (o)vanan igen?! Kör idag, men vi får se vari vi landar.   Massor av vatten har runnit under mina broar, m...

Av Eleonor Gotthardsson - 8 april 2013 22:14

Det var välda länge sedan jag la in några ord här, men nu kände jag att andan föll på...   Vi är nyss hemkomna från en fantastisk vecka i Sälen med underbar skidåkning, goväder och himla mysigt sällskap! Hela veckan var över förväntan och ny veck...

Av Eleonor Gotthardsson - 16 oktober 2012 22:20

Livet rusar som vanligt på i 190 och vi hinner knappt med att stiga upp innan vi ska gå och lägga oss...Jag trodde i mitt stilla sinne att när sommaren var över, jag landat i mitt nya jobb och vardagen börjar ramla på plats, att det skulle bli lite m...

Av Eleonor Gotthardsson - 26 september 2012 20:19

Ja, det är vad det här inlägget ska handla om...Ibland glömmer jag bort det. Jag glömmer bort vilket fantastiskt liv jag har egentligen....Jag har inget att gnälla över egentligen, men jag gör det ändå. Jag gnäller över att jag är trött, lite ont i h...

Av Eleonor Gotthardsson - 24 september 2012 20:46

Jag och min äkta hälft behöver ha ett gemensamt projekt på G mest hela tiden. Då mår vi som bäst! Nu har vi börjat ta tag i nästa....Vi funderar på att bygga ett nytt hus...hus nummer 2. I samma område, inte så jättelångt från där vi bor, men ett nyt...

Ovido - Quiz & Flashcards