Direktlänk till inlägg 12 november 2011

Smokie <3 hästar..

Av Eleonor Gotthardsson - 12 november 2011 19:56

När vi var ute och sökte tomt då vi skulle bygga hus, så var vi och tittade på flertalet tomter. Vi hade bestämt oss för södra sidan, men det var vårt enda kriterie egentligen. Vi hittade inte ett enda ställe som kändes så där "wow" förrän vi kom till Glömsta! Det var verkligen helt rätt!! Och då visste vi egentligen inte någonting om området, men vi båda jobbade i Älvsjö och det kändes som det var rätt lagon ur pendlingssynpunkt.


När vi sen köpt tomten och beställt huset började vi utforska området (sånt som andra förmodligen skulle göra i steg 1), Vi hittade:


En stycke slalombacke, som faktiskt har öppet största delen av vinterhalvåret. Superfina backar (4 nedfarter!).

Inte mindre än 4(!!) stall i närområdet.

En jättemysig insjö "Gömmaren" där det är supernice att ta sig ett kvällsdopp på kvällen.

Två jättefina sandstränder vid Albysjön, där vi ligger hela dagarna på sommaren.


När vi hade flyttat in var det så mysigt när det plötsligt klapprade förbi en häst eller två nedanför altanen....Efter ett tag var jag medryttare på en jättmysig fjording som hette Rudolf. Sen blev jag gravid, slutade med ridningen och sen blev jag gravid med A. När han blev lite större, började jag rida igen på samma häst. Blev gravid med M och var tvungen sluta i stallet igen. Sedan Blev jag erbjuden av stallets ägare att bli fodervärd på hans jättefina Ballerina. Det nappade jag på förståss. Att vara fodervärd är ju nästan samma sak som att ha en egen häst - med samma ansvar och skyldigheter. Det funkade bra i flera år. Sen när jag började träna med hästen lite, tyckte mannen att 5 dagar i veckan i stallet var liiiiite för mycket. Det tyckte jag själv också när jag började jobba. Blev tvungen att lägga ner ridningen...Har många gånger under åren varit sugen att återuppta mitt stora hästintresse, men jag tänkte försöka indoktrinera min dotter att bli jätteintresserad, så vi kanske i framtiden kan få oss en egen häst....men det ligger lite längre fram i tiden. Hon är visserligen väldigt intresserad, men jag vill ta henne till ridskola först, och då behöver man vara 7 år innan man får börja. Får avvakta lite..


Hur som helst, det var inte det jag skulle berätta om. Idag när jag var ute i skogen med hunden, så mötte vi en häst, Smokie var väldigt fundersam, han undrade förmodligen vad det var för stor hund som var ute och gick....Jag lyfte upp honom i famnen och så fick han lukta på hästen - dom var sååå söta när dom nos mot mule pussades lite...Sen frustade hästen till, Smokie fick en jättesnygg mittbena  Han blev inte rädd, men han nös några gånger och tittade förvånat på den där gigantiska "hunden". Jag är lite ledsen bara att det inte gick att få till något kort då de pussades. Funkade inte att hålla hund och kamera samtidigt...   


En vacker dag ska jag ha både häst, hund och barn samtidigt med ett heltidsjobb och dessutom en hel-nöjd make. Kanske inte idag, kanske inte imorgon, men EN dag!


Kram E


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor Gotthardsson - 13 december 2013 20:25

Nja, kanske inte helt....men i veckan träffade jag fina J och hon nämnde just att jag inte bloggade längre....Ja, kanske dags att ta upp den (o)vanan igen?! Kör idag, men vi får se vari vi landar.   Massor av vatten har runnit under mina broar, m...

Av Eleonor Gotthardsson - 8 april 2013 22:14

Det var välda länge sedan jag la in några ord här, men nu kände jag att andan föll på...   Vi är nyss hemkomna från en fantastisk vecka i Sälen med underbar skidåkning, goväder och himla mysigt sällskap! Hela veckan var över förväntan och ny veck...

Av Eleonor Gotthardsson - 16 oktober 2012 22:20

Livet rusar som vanligt på i 190 och vi hinner knappt med att stiga upp innan vi ska gå och lägga oss...Jag trodde i mitt stilla sinne att när sommaren var över, jag landat i mitt nya jobb och vardagen börjar ramla på plats, att det skulle bli lite m...

Av Eleonor Gotthardsson - 26 september 2012 20:19

Ja, det är vad det här inlägget ska handla om...Ibland glömmer jag bort det. Jag glömmer bort vilket fantastiskt liv jag har egentligen....Jag har inget att gnälla över egentligen, men jag gör det ändå. Jag gnäller över att jag är trött, lite ont i h...

Av Eleonor Gotthardsson - 24 september 2012 20:46

Jag och min äkta hälft behöver ha ett gemensamt projekt på G mest hela tiden. Då mår vi som bäst! Nu har vi börjat ta tag i nästa....Vi funderar på att bygga ett nytt hus...hus nummer 2. I samma område, inte så jättelångt från där vi bor, men ett nyt...

Ovido - Quiz & Flashcards