Direktlänk till inlägg 8 november 2011

En riktigt blå måndag!!

Av Eleonor Gotthardsson - 8 november 2011 07:46

Usch, vilken total skitdag det var igår! Dels kom jag tillbaka till jobbet och det finns huuuur mycket som helst att göra - skulle behöva köra dygnet runt ett par veckor för att komma i kapp! (Men NEJ, det tänker jag INTE göra!! Jag har vart där förut, och jag tänkter inte tillåta mig själv att hamna där igen!). Sen hade U möte på jobbet, så hund och sonen (som fortfarande är sjuk) fick följa med mig till jobbet. Det var ju hyfsat lugnt, men det är ju inte så att man är lika effektiv som om man får jobba i lugn och ro. Hur som, U kom och hämtade "gänget" vid lunchtid, så vi åkte och tog en pizza tillsammans innan dom åkte hem.


Strax före 16 ringde A:s fröken med lite tråkig info, som gör att man får ont i hjärtat, men det var väl inte värre än att vi kan hantera det. När vi lagt på ringde U och meddelade att han inte kom sig från dagis då bilen gett upp. Kan inte fatta, min gamla skruttis den går och går, men den nyare bilen flämtar tydligen på sista versen?? U var i väg på kvällen tillsammans med F för att försöka få liv i den, men tji fick dom. Det bara inte går!! Eftersom det är automatväxel på densamma, så går det inte heller att få hem den. Ja, ja vi ringde till Mats (världens bästa bil-mekare), som ska komma idag och fixa vad som nu är fel, så förhoppningen är att vi imorgon, eller kanske rent av redan ikväll - har 2 bilar igen. Tänk vad man är beroende av dessa fordon!


Vi funderar väl på att byta bil, men det känns som en så himla tråkig utgift tycker jag! För min del kan jag köra min lilla skruttis tills den rasar! Jag ska bara flytta rumpan från plats A till plats B, sen kan jag ju såklart förstå att U behöver en bra bil då han åker så mycket i jobbet. Vi får väl ringa våran allra bästa P på Bil & traktor i Luleå och se om han har nåt kuligt till oss. Då får vi dessutom göra 2 flugor på smällen och hälsa på honom och I samtidigt!


Idag ska A till läkaren för en fullständig undersökning! Vi hoppas alltså få veta varför ungen har feber och varför det aldrig går över??? Känner att det börjar bli lite körigt på våra jobb och även på hans skola - vi är inne på 4:e veckan nu som han & vi är hemma! Allt blir ju liksom lidande, jobbet, skolan - ja allt! Vill nu tillbaka till någon typ av vardag - och framför allt att A ska bli frisk! Det är sååå jobbigt för honom när han inte orkar med sig själv ens..


Tänker väldigt, väldigt mycket på en person som står mig nära....det är så overkligt och lessamt! Men jag finns här för dig - du vet vem du är!


Kram E


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor Gotthardsson - 13 december 2013 20:25

Nja, kanske inte helt....men i veckan träffade jag fina J och hon nämnde just att jag inte bloggade längre....Ja, kanske dags att ta upp den (o)vanan igen?! Kör idag, men vi får se vari vi landar.   Massor av vatten har runnit under mina broar, m...

Av Eleonor Gotthardsson - 8 april 2013 22:14

Det var välda länge sedan jag la in några ord här, men nu kände jag att andan föll på...   Vi är nyss hemkomna från en fantastisk vecka i Sälen med underbar skidåkning, goväder och himla mysigt sällskap! Hela veckan var över förväntan och ny veck...

Av Eleonor Gotthardsson - 16 oktober 2012 22:20

Livet rusar som vanligt på i 190 och vi hinner knappt med att stiga upp innan vi ska gå och lägga oss...Jag trodde i mitt stilla sinne att när sommaren var över, jag landat i mitt nya jobb och vardagen börjar ramla på plats, att det skulle bli lite m...

Av Eleonor Gotthardsson - 26 september 2012 20:19

Ja, det är vad det här inlägget ska handla om...Ibland glömmer jag bort det. Jag glömmer bort vilket fantastiskt liv jag har egentligen....Jag har inget att gnälla över egentligen, men jag gör det ändå. Jag gnäller över att jag är trött, lite ont i h...

Av Eleonor Gotthardsson - 24 september 2012 20:46

Jag och min äkta hälft behöver ha ett gemensamt projekt på G mest hela tiden. Då mår vi som bäst! Nu har vi börjat ta tag i nästa....Vi funderar på att bygga ett nytt hus...hus nummer 2. I samma område, inte så jättelångt från där vi bor, men ett nyt...

Ovido - Quiz & Flashcards