Direktlänk till inlägg 29 december 2008

Första dagen i resten av mitt liv...

Av Eleonor Gotthardsson - 29 december 2008 20:34

...är ju idag! Jag har faktiskt fattat några rätt bra beslut här under det året som gått.....Tex har jag bestämt mig för att inte öda tid och energi på människor som inte ger mig nåt....då menar jag inte saker, utan mer att de ska ge mig något annat, som glädje, energi, en spark i häcken när jag behöver...Jag tänker inte lägga ner mer av mitt liv på att umgås med människor som bara tar och tar, de som kommer med spydiga kommentarer och är missunnsamma - jag har gjort det färdigt!! Jag har mått dåligt alldeles för mycket över otänkta kommentarer - och då tänker jag faktiskt på en person som finns rätt nära mig - fast ändå en bit ifrån. Den personen som jag hoppades att jag skulle ha en nära och bra relation med i det här skedet....eller egentligen för några år sen redan. Tyvärr har det inte blivit så - vet inte vad det beror på egentligen....kanske är vi för olika'?? Kanske finns inte viljan, nog mycket....kanske finns där missunnsamhet och avundsjuka?? Jag vet inte vad det beror på, men jag ska sluta analysera!


Jag har försökt, faktiskt har jag det. Jag har åkt många mil och lagt väldigt mycket energi på att försöka bygga upp en relation, men det är som att springa på samma knytnäve 100 gånger...det blir inge annorlunda och nu ger jag upp!! Det får vara!! Det är inte värt det, det är inte värt att må dåligt av hennes kommentarer och elakheter. Jag vet inte om det är menat att vara en elak kommentar, eller om det bara är obetänksamhet, men jag orkar som sagt inte fundera över det längre.


I stället lägger jag energi på de som faktiskt står mig nära, fast på ett annat sätt - min älskade familj, mina vänner. Ni betyder så mycket för mig! Tack för att ni finns!


Jag tänker göra det JAG vill nu! Det JAG känner för och som JAG mår bra av. (Självklart med hänsyn till familjen och inom rimliga gränser) men är det något som jag vill, eller kanske inte vill, så tänker jag i alla fall göra det som känns mest rätt för MIG! Låter kanske väldigt ego, men jag tror att man ska vara lite ego för att kunna ge av sitt bästa jag till familjen och de människor man älskar. Man kan säga nej, man kan begära att maken ska ta barnen för att jag vill göra något för mig själv - jag gör ju självklart detsamma för honom!!


Ikväll har jag mest slappat - helt underbar eftermiddag. Sov faktiskt middag en timme innan jag fixade middag. Sen massa gull och gos med barnen - Älskar Er upp till himlen och tillbaka!! Så mycket kärlek!!

Efter det blev det ett hett, mycket hett bad! Nice, det är typ jätteflera minusgrader ute och jag FRÖS!! Efter det renbäddade jag barnens nya julklappslakan i deras sängar - A fick Cars och M fick Princess av farmor...Det tackar vi för!! Barnen somnade vid 20-tiden och sen tillbaka till favvo-positionen= soffan!! ;0))


I morrn åker jag och sonen på 4-års kontroll med synundersökning. Ska bli intressant, jag tycker han skelar lite, ska bli spännande och se vad hon säger!


Ha en helt underbar kväll!! Det tänker jag ha!!


Kram E




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor Gotthardsson - 13 december 2013 20:25

Nja, kanske inte helt....men i veckan träffade jag fina J och hon nämnde just att jag inte bloggade längre....Ja, kanske dags att ta upp den (o)vanan igen?! Kör idag, men vi får se vari vi landar.   Massor av vatten har runnit under mina broar, m...

Av Eleonor Gotthardsson - 8 april 2013 22:14

Det var välda länge sedan jag la in några ord här, men nu kände jag att andan föll på...   Vi är nyss hemkomna från en fantastisk vecka i Sälen med underbar skidåkning, goväder och himla mysigt sällskap! Hela veckan var över förväntan och ny veck...

Av Eleonor Gotthardsson - 16 oktober 2012 22:20

Livet rusar som vanligt på i 190 och vi hinner knappt med att stiga upp innan vi ska gå och lägga oss...Jag trodde i mitt stilla sinne att när sommaren var över, jag landat i mitt nya jobb och vardagen börjar ramla på plats, att det skulle bli lite m...

Av Eleonor Gotthardsson - 26 september 2012 20:19

Ja, det är vad det här inlägget ska handla om...Ibland glömmer jag bort det. Jag glömmer bort vilket fantastiskt liv jag har egentligen....Jag har inget att gnälla över egentligen, men jag gör det ändå. Jag gnäller över att jag är trött, lite ont i h...

Av Eleonor Gotthardsson - 24 september 2012 20:46

Jag och min äkta hälft behöver ha ett gemensamt projekt på G mest hela tiden. Då mår vi som bäst! Nu har vi börjat ta tag i nästa....Vi funderar på att bygga ett nytt hus...hus nummer 2. I samma område, inte så jättelångt från där vi bor, men ett nyt...

Ovido - Quiz & Flashcards