Alla inlägg den 4 december 2008

Av Eleonor Gotthardsson - 4 december 2008 11:13

...eller?? I morse ringde klockan 04.50 och det var bara att stiga upp och kasta sig i duschen....dessutom var det jättemörkt och regnade!! Fy puttan också! Jag trodde i min enfald att den lilla snön som föll igår kväll, skulle stanna och kanske till och med öka på sig under natten - men tji fick jag!!

Sen tyckte jag att jag behövde åka från stationen 5.45 för att hinna med det som skulle göras. Men även där fick jag tji! För före klockan 06.00 går tågen bara en gång i halvtimmen - dessutom var tåget som skulle gå 06.00 försenat med 9 minuter!!! Trött jag blir!!! Nå, jag satt där på stationen i 30 minuter innan jag till slut kom iväg och det blev inga fler fadäser. Mötet var jättebra och frukosten smakade mumma!


Tanken är att jag nu ska käka lite lunch och sedan åka hem för att hämta mina små "knopprisar" på dagis! Sen ska vi städa lite! (ooooh, vad rrrrrroligt)

Brukar försöka göra det torsdag em och fredag skurar jag, för att slippa det under helgen. Den här helgen har vi som vanligt späckat schema!


Fredag har U sin Julfest ute i bushen nånstans vid Täby, lördag har vi middag i Ursvik hos C & G - lite försenat 60 års kalas (typ april fyllde C år)

Söndag har A ett födelsedagskalas i Stuvsta hos sin (vad vi tror) sin första förälskelse N! Dom är tydligen väldigt rara mot varann på dagis. 

När U och A är på kalaset ska jag passa på att umgås lite med grannen M! Det är 100 år sen vi pratade med varann känns det som. Märkligt det där - vi människor är lite som björnar.....På våren är alla ute nästan dygnet runt, och man tjatar med grannarna var och varannan dag. Sen när hösten och mörkret kommer stänger man in sig och ser inte en käft, pratar inte mkt med någon, förrän solen börjar titta fram igen till våren!


Ja, kanske var björn i mitt tidigare liv! (Och mina grannar också!)


Brum, brum på er till nästa gång! ;0))


Kram E


Ovido - Quiz & Flashcards