Alla inlägg den 1 december 2008

Av Eleonor Gotthardsson - 1 december 2008 12:53

Nu var helgen slut och jag är tillbaka på jobbet. Jag kommer ha fullt upp till den 12:e december. Jag går nämligen på semester då! Sen kommer jag vara låååång ledig till den 7:e januari. Det känns gött! Då ska jag och familjen bara vara....U kommer jobba en vecka längre in i december än vad jag ska, så då tänkte jag försöka göra roliga saker med barnen, vi ska bara ta hand om varandra. Eftersom jag jobbat rätt mycket här sista månaderna, så behöver vi den tiden.


I veckan har vi frukostseminarie på torsdag, så det blir endel extra jobb den här veckan med, och nästa vecka MÅSTE jag göra lönerna klart. Men som sagt - sen är jag ju ledig, så det känns inte ens jobbigt...I och för sig så trivs jag så himla bra på jobbet och har inte en enda dag sen jag började här - känt att det vart tungt att gå till jobbet?!?  Himla skönt faktiskt!


Idag har jag absolut INGA planer!! Det känns så skönt!! Jag kan gå hem 15 idag och hämta smågluttarna. Sen har jag absolut ingen som helst stress att jag borde göra nåt, eller vara någonstans! Det känns helt underbart - längesen jag vart helt befriad från "måsten" en vanlig måndagkväll....Undrar om jag ska glasera pepparkakshuset? Eller kanske hjärtana? Eller kanske inte göra nåt alls?? (Jo, tvätten behöver jag nog ta hand om. Lite strykning och lite tvättning)


Hur som helst har jag kommit på att det är verkligen ingen idé att tvätta ungarnas utekläder så ofta som jag gjorde förut - då var jag helt nojig och tyckte att de skulle ha rena ute (och inne) kläder, men det GÅR verkligen inte!!! Dels så lär jag ju slita ut deras overaller innan det kommer nån snö överhuvudtaget, och sen så hinner de ju inte torka - även om man kastar i kläderna i tvättmaskinen det första man gör efter dagis. Suck!! Nå, nu får de gå i lite smutsiga (ute) kläder - det kan inte hjälpas!! Tvättas en gång i veckan och det är nog rätt mycket det med för att vara utekläder....Men det är ju bara gegg och lera överallt!!! Tacka vet jag snön - då håller dom sig i alla fall lite renare.


Näe, nu ska jag se om jag kan få nån ordning på nåt innan jag lämnar för dagen!

Ha en underbar måndags-eftermiddag! Kram från mig!





Ovido - Quiz & Flashcards