Alla inlägg den 26 december 2008

Av Eleonor Gotthardsson - 26 december 2008 12:07

Vilken julhelg! Vart helt hysteriskt och ändå så himla mysig!

Pojkarna kom i söndags och sen kom farmor och farfar dagen före julafton. Sen har vi bara frossat i Kalle Anka (så klart) mat, godis och i varandras sällskap! Det var riktigt mysigt att inte vara så många. Vi tyckte det räckte med grabbarna, smågnottarna och svärmor och svärfar. 


I går kom storebror T med dottra A. Vi käkade lite och sen blev det stora artisterier. Vi sjöng Singstar så det dånade i hela kvarteret. (Kan det vara därför alla grannar fått upp "Till Salu" skyltar sen i går kväll?? ;0)) Grabbarna & Gubbsen gick upp och spelade biljard däruppe sen, när jag tyckte att barnen behövde sova - klockan var väl typ 23.30 då.....Tydligen hade dom spelat fram till 2-rycket inatt...zzzzzzznark!


I morse åkte bror och make iväg klockan 08.00 till El-Giganten och köade tydligen massor innan dom investerade lite. Bror var ju bara "tvungen" att inhandla PS3 med Singstar (tyckte tydligen det var roligare än han låtsades igår ;0)) Mannen kom hem med Guitarr-Hero och tycker det är såååå kul. Jag har inte ens testat - tänkte jag ska göra det när jag är jätte-själv hemma, så ska jag slå honom när han minst anar!! ;0))


I dag åker vi till Stora Mossen till barnens kusiner och ska käka mer julmat (Den kommer förmodligen komma ut ur öronen snart - precis som varenda jul före den här.....) Ska faktiskt bli nice att hämta hem en pizza i morgon - vanlig hederlig mat!! ;0))


Nyår blir rätt lugnt här. Lillebror med fru kommer, storebror med dotter kommer, grannen A kommer förmodligen också...Blir så där lagom...sen får vi se om vi strålar samman med fam H senare på kvällen....Dom hade några kompisar med barn över också....


Sen drar det ihop sig.....C & R kommer ner den 2:a januari och då blir det full fart framåt!!! Den 3:e smäller det ordentligt!! Det är då festen med stort F går av stapeln. (Sonen säger att det är de 3 F:en = Fet, Ful & 40...men det går jag inte med på alls! Tror de 3 F:en står för = Fin, Finare, Finast!!!!)


Näpp - ska kasta mig i duschningen innan vi åker iväg och sen kanske försöka väcka sov-prinsarna däruppe!


Kram E




Ovido - Quiz & Flashcards