Alla inlägg den 7 december 2008

Av Eleonor Gotthardsson - 7 december 2008 21:22

Japp - så blev det söndag igen! Å fort gick det!

I går var vi på middag hos G & C, jättetrevligt och jättegott! Tack för maten moster! Träffade kusin J där också - blev en bonus som vi inte räknat med - kul! Längesen vi sågs!


Den här helgen har verkligen bara sprungit iväg. Fredag var ju U borta, lördag hade vi fullt upp och sen middag i Ursvik. Söndagen sprang iväg med ljusets hastighet också. Var till S-tälje och handlade på Inspirera till farmor och dagisfröknar på M:s avdelning. Sen var det lunch och sen skickade vi iväg A & U på födelsedagskalas hos N.

 Jag och M åkte och handlade och sen kom grannen M och vi surrade väl ett par timmar där! Tiden går fort när man har trevligt! Sen kom grabbarna hem och barnen fick middag. Vi (jag och maken) hade bestämt att vi skulle ta fredagsmiddagen på söndag - så vi käkade när barnen hade gått isäng. Drack faktiskt till och med vin till maten. Blev riktig fredags-känsla.

Sen dök vi ner i varsin soffa och kollade lite tv.

Känner mig helt slut idag, så jag har nog nästan bestämt mig för att snart gå i säng trots att Wallander nyss börjat.....Men det är väl så att bli gammal - man inser sin begränsning - i alla fall i vissa avseenden! Hoppas det smittar av sig på andra grejer också så småningom.....;0))


I veckan har jag fullt upp på jobbet - har lönerna + att vi ska ha lite luciamys på jobbet under torsdagen. Vi har dessutom lucia på dagis samma dag, så det blir nästan köbildning på luciatågen....Ska bli spännande att se våra små tomtar sjunga tipptapp och luciasången (Nu menar jag alltså våra barn, inte mina kollegor...)


Näpp-nu ska jag tipp-tappa mig mot bädden - kan ju se Wallander på tv:n därinne (Jo, tjena, orkar säkert se till första reklampausen!!)


Gó natt på Er!


Kram E

Ovido - Quiz & Flashcards