Alla inlägg den 14 december 2008

Av Eleonor Gotthardsson - 14 december 2008 19:53

...nånsin - tror jag att det är iår?!? Helt skum, inget som våra barn är minsta intresserade av i alla fall. Tacka vet jag Trolltider och Teskedsgumman! Det var ju i alla fall lite julstämning idom ju!


I helgen har det vart lugnt och stilla! Fredag gjorde vi inte många knop - såg så klart Kevin och han vann ju!!! Så klart!! Hur hade det någonsin kunnat bli nåt annat än vinst för denna uuuunderbara kille?!?!? Jag är nog lite kär tror jag.....;0))


På lördag åkte jag och M till Rönninge och hälsade på en jobbarkompis och lämnade ifrån oss en bänkspis som hon hade köpt av oss.  Hon hade köpt julklappar till ungarna - så gulligt gjort!!! Sen när vi kom hem hade vi främmande av grannarna S med dotter V och sen kom M också, vi fikade lite, snackade skit och S hjälpte U med att bära upp vår soffa på övervåningen. Tack för hjälpen S!!

Sen käkade vi lite och U grejjade på lite i A:s rum - ska ju sätta nya tapeter där, så det var lite slipning och så där.

Gick i säng tidigt och jag small av rätt tidigt  -  förmodar att det är torsdags nattens härjningar som jag fortfarande har lite sviter av. Gruvar mig redan för hur rolig jag ska vara på torsdag nästa vecka efter julfesten....Och NÄE, jag tänker INTE ta det, det minsta lugnt - full fart!! ;0))

Tack och lov har jag ju semester nu, dock inte i morgon - har lite jag ska fixa hemifrån, så barnen blir på förskolan. Dessutom har jag utvecklingssamtal på sonens avdelning.


Idag har jag och barnen flytt fältet!! Mannen började tapetsera.....;0)) Vi gick över till A som har E&H i helgen - tack och lov!! Annars vet jag inte vart vi tagit vägen - vi kände oss lite ivägen hemma. Det är tapetbord, klister och en arg make mest överallt hemma!! Men vi var i alla fall hos A som sagt till framåt middagstid nästan....(Tack A för att man alltid känner sig så välkommen till dig, både jag och barnen, betyder massor!!). 


Efter middagen var M jättetrött och efter badet small hon ju så klart på soffan innan vällingen - vi väckte upp henne och sen ville inte den damen sova mer....Får se när hon anser att klockan är gonatt!! (Jag hoppas innerligt att det är SNART!!) Det är som sagt dagis imorgon och det blir sååå mycket roligare att stiga upp om man somnar i hygglig tid!  


Näpp - ska kanske försöka våga mig in och kolla hur det blir i tapetseringen nu! (Om jag törs???*)


Kram E


Ovido - Quiz & Flashcards